۱۰ بهمن ۱۳۸۷، ۱۸:۲۷

پیشنهاد صفارهرندی؛

کمیته‌ حقوقی OIC جنایات رژیم صهیونیستی را بررسی کند

کمیته‌ حقوقی OIC جنایات رژیم صهیونیستی را بررسی کند

وزیر ارشاد در حاشیه اجلاس وزرای اطلاع‌رسانی در مراکش پیشنهاد کرد کمیته‌ای حقوقی متشکل از اعضای کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی OIC جنایات رژیم صهیونیستی را در غزه مورد بررسی قرار دهد.

 به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین صفارهرندی در اجلاس وزرای اطلاع ‌‌رسانی در رباط مرکز مراکش با اشاره به جنایات صورت گرفته در غزه خواستار بررسی این جنایت‌ها از سوی یک کمیته حقوقی شد.

پرویز کرمی، مشاور وزیر ومدیرکل دفتر وزارتی وزارت ارشاد دراین باره به مهرگفت : وزیرارشاد پیشنهاد کرد یک کمیته حقوقی مشترک برای پیگیری طرح شکایات از رژیم صهیونیستی به عنوان جنایتکار جنگی در دادگاه‌های صالحه بین‌المللی و کشور های عضو سازمان کنفرانس اسلامی به صورت مجزا تشکیل شود.

او همچنین درباره دیگر اظهارات صفار هرندی در سخنرانی خود در این نشست، گفت: وزیر ارشاد ضمن اشاره به قضایای اخیر غزه، مردمان این سرزمین را مظلوم و مقاوم نامید و تاکید کرد حمله رژیم صهیونیستی نباید در سایه غفلت و تسامح کشورهای OIC مشمول مرور زمان شود و از یادها برود.

کرمی همچنین گفت: وزیر ارشاد این مسئله را وظیفه دستگاه‌های اطلاع‌رسانی در سراسر جهان دانست که درباره حماسه مظلومیت مردم غزه از یک سو و خدعه و جنایت‌های رژیم صهیونیستی خبررسانی کنند و این مسئله مستندسازی شود و به عنوان ادعانامه در دادگاه‌های عادلانه علیه صهیونسیت‌‌ها به کار گرفته شود.

 وزیر ارشاد در سفر به مراکش با خالد الناصری سخنگوی دولت و وزیر ارتباطات مراکش نیز دیدار و گفتگو داشت. دیدار با وزیر فرهنگ مالزی، موریتانی، عربستان و اوگاندا از دیگر برنامه‌های صفار هرندی در این سفر بود.

علاوه بر کرمی، احمدی سفیر ایران در مراکش، بهداد مدیرعامل خبرگزاری ایرنا، دیوسالار ازسازمان فرهنگ و ارتباطات، حقیقت معاون اداره کل مطبوعات خارجی و صالح‌پور کارشناس وزارت خارجه، وزیر ارشاد را در سفر به مراکش همراهی کردند.

کد خبر 825266

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha