۱۲ بهمن ۱۳۸۷، ۸:۵۱

جایزه ببر در دستان لوافی‌پور/

جایزه اصلی جشنواره روتردام به "آرام باش" ایران رسید

جایزه اصلی جشنواره روتردام به "آرام باش" ایران رسید

فیلم سینمایی "آرام باش و تا هفت بشمار" رامتین لوافی‌پور از ایران جایزه ببر VPRO سی و هشتمین جشنواره فیلم روتردام را از آن خود کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، ورایتی اعلام کرد نخستین فیلم بلند لوافی‌پور با ساختاری تجربه‌گرا چهار روز از زندگی چند نفر را به تصویر می‌کشد که سرنوشت‌ آنها ناخواسته به هم گره می‌خورد.

"آرام باش و تا هفت بشمار " یکی از 14 فیلم بخش مسابقه جوایز ببر VPRO جشنواره روتردام امسال بود که به فیلم‌های اول و دوم اختصاص دارد. این فیلم دسامبر پیش نیز در پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم دبی برنده جایزه بهترین فیلمبردار (رضا تیموری) شد.

جوایز ببر VPRO که با جایزه‌ای نقدی به ارزش 19 هزار دلار همراه است، در مجموع به سه فیلم اعطا شد و بجز فیلم لوافی‌پور دو فیلم "از نفس افتاده" یانگ ایک ـ جون از کره جنوبی و "روسری اشتباه" محمود فاضل جوشکان از ترکیه نیز برنده شدند.

جایزه نتپک (شبکه ارتقاء سینمای آسیا) جشنواره روتردام به "سرزمین" هی جیا از چین رسید و فیلم تایلندی "آرمان‌شهر ارضی" نیز تقدیر شد. "خوک کور که می‌خواهد بپرد" به کارگردانی ادوین فیلمساز اندونزیایی جایزه فیپرشی (جایزه بین‌المللی منتقدان) را از آن خود کرد.

"تونی مانرو" به کارگردانی پابلو لارین تولید شیلی و برزیل نیز جایزه KNF منتقدان را گرفت. جایزه فیلم برگزیده تماشاگران جشنواره امروز اعلام می‌شود.

سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم روتردام 21 ژانویه (دوم بهمن) با فیلم آمریکایی "ارواح گرسنه" مایکل ایمپریولی در هلند آغاز شد و تا اول فوریه (13 بهمن) ادامه دارد.

فیلم کوتاه داستانی "آرایشگر بغ‌داد" ساخته مسعود بخشی و فیلم سینمایی "در میان ابرها" روح الله حجازی تولید مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و "شیرین" عباس کیارستمی دیگر نمایندگان ایران در جشنواره روتردام امسال بودند.

کد خبر 825679

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha