۲۴ بهمن ۱۳۸۷، ۱۸:۴۶

شهروندان استان تهران برای تهیه فرم شناسایی وسایل منزل به پلیس مراجعه کنند

کرج - خبرگزاری مهر: معاون اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی استان تهران گفت: شهروندان برای دریافت فرمهای شناسایی وسایل منزل به پلیس مراجعه کند.

سرهنگ مهدی یارندی در گفتگو با خبرنگار مهر در کرج اظهار داشت: شماره و مشخصات وسایل خانگی خود را از قبیل لوازم صوتی، تصویری، فرش، جواهرات و ... را در فرم هایی که پلیس می تواند در اختیار آنان بگذارد، یادداشت کنند تا در صورت وقوع سرقت، شناسایی و دستیابی مجدد به وسایل مورد نظر امکانپذیر باشد.

وی عنوان کرد: سارقان افرادی فرصت طلب هستند که از هر فرصتی برای انجام سرقت استفاده می کنند و اگر شهروندان دقت و توجه لازم را نسبت به مجهز کردن منازل خود به قفل، حفاظ، دزدگیر و ...، داشته باشند تا از احتمال وقوع و تکرار سرقت منزل خود جلوگیری کنند.

وی افزود: با توجه به اینکه نیروی انتظامی به کرات بر لزوم رعایت کردن شهروندان نسبت ه هشدارهای پلیس در راستای پیشگیری از سرقت منازل تاکید کرده است و مردم نیز تا حد زیادی این هشدارها را عملی کرده اند، روند سرقت منزل در استان تهران رو به کاهش است.

این مسئول خاطرنشان کرد: نصب دوربین های مدار بسته، دستگاه های دزدگیر و آژیر خطر، مجهز کردن درب های منازل به حفاظ و نرده، استفاده از قفل های مطمئن و ... از جمله عوامل بازدارنده سارقان از سرقت است و به کارگیری یکی از این شیوه ها جهت پیشگیری از سرقت منازل ضروری است.

وی ادامه داد: بهتر است مردم از نگهداری وجه نقد زیاد، طلا، اشیا گرانقیمت در منزل خودداری کنند و هنگام ترک منزل برای مدت طولانی همسایگان خود را از این امر مطلع سازند.

وی از مردم خواست تا در صورت مشاهده افراد مشکوک سواره یا پیاده در اطراف منازل خود، پلیس را به طور حتم در جریان بگذارند.

کد خبر 832421

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha