۳۰ بهمن ۱۳۸۷، ۱۵:۱۶

صدرنیا:

سازمان میراث فرهنگی اعتبار بیمه راهنمایان تور را تامین کند

سازمان میراث فرهنگی اعتبار بیمه راهنمایان تور را تامین کند

رئیس جامعه راهنمایان تور اظهار کرد: بیمه راهنمایان تور برای اجرایی شدن نیازمند تامین اعتبارات لازم از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی صدرنیا امروز در نشست خبری به نقش ویژه راهنمایان تور اشاره کرد و گفت: راهنمایان تور علاوه بر راهنمایی گردشگران وظیفه فرهنگی سازی را نیز برعهده دارند و تمامی کارهای اجرایی توریست بر عهده راهنما است.

وی در ادامه افزود: روز جهانی راهنمایان تور روز 3 اسفند ماه با حضور مسئولان سازمان میراث فرهنگی برگزار می شود و از 20 نفر از راهنمایان تور نمونه طی مراسمی ویژه تقدیر می شود.

رئیس هیئت مدیره جامعه راهنمایان تور از حضور راهنمایان تور در شوراهای مرتبط با گردشگری خبر داد و گفت: با تلاشهای صورت گرفته طی این سالها و همچنین مساعدت سازمان میراث فرهنگی توانسته ایم به شوراهای مهم سازمان راه پیدا کرده و در سیاستگذاریها دخیل باشیم.

صدرنیا گفت: مسئولیت دیگری که به تازگی از سوی سازمان میراث فرهنگی برعهده راهنمایان تور قرار داده شده نظارت بر حسن اجرای مصوبات سازمان میراث فرهنگی در عرصه های مختلف به خصوص در مورد فعالیت آژانسهای گردشگری است مبنی بر اینکه آیا برای تورهای خود از راهنمایان گردشگری استفاده می کنند یا خیر؟

وی به معضل حقوق راهنمایان تور اشاره کرد و افزود: با تلاشهای صورت گرفته امیدواریم بتوانیم با همکاری جامعه تخصصی تورگردانان بتوانیم یک حقوق پایه ای را برای راهنمایان تور تعیین کنیم .

رئیس هیئت مدیره جامعه راهنمایان تور اظهار داشت: باید به جایی برسیم که راهنما به عنوان یک شغل شناخته شود در این صورت تمامی مشکلات و مسائل جانبی و بیمه این راهنمایان برطرف خواهد شد.

صدرنیا با اشاره به اینکه از راهنمایان تور به عنوان سفیران فرهنگی نام می برند گفت: راهنمایان نمایندگان هر ملتی هستند که می توانند فرهنگ هر کشور را منتقل و تمامی اطلاعات را به بهترین وجه ارائه کنند.

وی درمورد مشکلات توریستها در کشور افزود: سازمانهای مرتبط مانند نیروی انتظامی در مورد ورود توریستها به کشور با سازمان میراث فرهنگی هماهنگ نیستند و همین موضوع باعث بروز مشکلاتی برای گردشگران خارجی در کشور شده است.

رئیس جامعه راهنمایان تور با اشاره به اینکه سازمان میراث فرهنگی به عنوان متولی گردشگری در کشور باید در زمینه هماهنگی دستگاهها اقدام کند تصریح کرد: قرار است نشستهایی در این زمینه با نیروی انتظامی برگزار شود که امیدواریم منجر به بروز تغییراتی در برخورد و ارائه خدمات آنان با توریستها شود.

به گفته صدرنیا تعداد محدودی راننده آموزش دیده در مورد حمل و نقل توریستها در کشور وجود دارد وهمچنین هیچ قراردادی نیز بین آژانسها و راهنمایان تور وجود ندارد به همین دلیل طی ماههای گذشته قراردادی را برای این دو قشر به سازمان میراث فرهنگی پیشنهاد کرده ایم که امیدواریم مورد تایید سازمان قرار گیرد.

وی گفت: طبق ماده 6 آئین نامه راهنمایان گردشگری سازمان میراث فرهنگی، تعیین دستمزد راهنمایان بر عهده سازمان میراث فرهنگی است اما تا کنون این مسئولیت را نپذیرفته اند. 

کد خبر 836360

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha