۴ اسفند ۱۳۸۷، ۱۲:۲۹

بانکها شرایط را برای ترغیب سرمایه گذاری در کردستان فراهم کنند

بانکها شرایط را برای ترغیب سرمایه گذاری در کردستان فراهم کنند

سنندج - خبرگزاری مهر: رئیس سازمان صنایع معادن کردستان خواستار تغییر رویکرد بانکها برای افزایش سرمایه گذاری در این استان شد.

سیروس شاه غیبی در گفتگو با خبرنگار مهر در سنندج اظهار داشت: بانکها باید برای افزایش سرمایه گذاری بخش خصوصی در استان کردستان، در نوع نگرش و رویکرد خود به پرداخت تسهیلات تجدید نظر کنند.

وی ادامه داد: تمامی قوانین سرمایه گذاری بخش خصوصی و پرداخت تسهیلات توسط بانکهای عامل کشور ابلاغ می شود در حالیکه این نوع قوانین در در تمامی استانها جوابگو نیست و باید بر اساس پتانسیل و شرایط موجود هر منطقه قوانین خاصی را وضع کرد.

رئیس سازمان صنایع و معادن استان کردستان افزود: استانهایی مانند کردستان که از شرایط خاص جغرافیای و صنعتی برخوردارند نیازمند توجه بیشتر و فراهم کردن تسهیلات خاص برای افزایش سرمایه گذاری هستند که امیدواریم این مهم مورد توجه بیشتر مسئولان امر قرار گیرد.

شاه غیبی تصریح کرد: زمانی که بحث سرمایه گذاری در شرایط برابر پیش می آید هیچگاه سرمایه گذاران، استانهای مرکزی را به کردستان ترجیح نمی دهند به همین دلیل برای جبران این کاستی باید تسهیلات ویژه ای را برای افراد سرمایه گذار فراهم کرد تا شاهد پیشرفت و توسعه صنعتی در این منطقه باشیم.

وی بیان داشت: افزایش سرمایه گذاری به ویژه با حضور و مشارکت بخش خصوصی نیازمند بکارگیری زنجیره ای از اقدامات مختلف نظیر ایجاد زیرساختهای لازم است.

رئیس سازمان صنایع و معادن استان کردستان افزود: خوشبختانه در طول سه سال گذشته و با توجه به اقدامات انجام شده رویکرد سرمایه گذاران به استان کردستان بسیار بهتر شده ولی تا رسیدن به شرایط مطلوب فاصله زیاد است.

کد خبر 838055

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha