۷ اسفند ۱۳۸۷، ۱۱:۰۷

آلیا در گفتگو با مهر:

ایران در آینده چالشی به نام پرونده هسته ای نخواهد داشت

ایران در آینده چالشی به نام پرونده هسته ای نخواهد داشت

زنجان - خبرگزاری مهر: عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، گزارش جدید البرادعی در خصوص فعالیتهای هسته ای کشور را دارای نکات جدید ندانست و گفت: غرب آخرین تلاشهای خود را در پرونده هسته ای به کار می گیرد و ما در آینده چالشی به نام پرونده هسته ای نخواهیم داشت.

فاطمه آلیا، در گفتگو با خبرنگار مهر در زنجان با بیان اینکه در گزارش جدید البرادعی آنچه نمود عینی دارد، عدم تمایل کشورهای غربی به برخورداری ایران از حق مسلم خود در بهره مندی از انرژی صلح آمیز هسته ای است، افزود: ایران طی روند فعالیت خود در زمینه دانش صلح آمیز هسته ای انحراف نداشته است.

وی تاکید کشورمان در استفاده صلح آمیز هسته ای را به عنوان یک اصل یادآور شد و ادامه داد: در عرصه کنونی استفاده از انرژیهای نو به عنوان یک اصل مهم مورد توجه کشورهای جهان است و ایران نباید از حقوق مسلم خود تنها به خاطر غرض ورزیها و خودخواهی تعدادی کشور که خود از فن آوری هسته ای بهره مند هستند، محروم شود.

آلیا، بهره گیری از دانش صلح آمیز هسته ای در مصارف پزشکی، کشاورزی و بسیاری زمینه های دیگر را هدف ایران در بهره گیری از دانش صلح آمیز هسته ای دانست و افزود: آنچه به عنوان یک واقعیت مهم و اساسی مورد تاکید است این است که دیگر غرب نمی تواند با جوسازیها و ارائه قعطنامه های مختلف سعی در جلوگیری از دستیابی ایران به انرژی صلح آمیز هسته ای داشته باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، تلاش غرب برای جلوگیری از پیشرفت و توسعه ایران را از مهمترین دلایل در روند بهانه تراشیها در روند پرونده هسته ای ایران دانست و افزود: این حق طبیعی ملت ایران است که بدون اتکا به کشورهای غرب و با بهره گیری از توانمندیهای داخلی مسیر پیشرفت را طی کنند.

آلیا افزود: از البرادعی انتظار می رفت با توجه به پایان دوران فعالیت خودشان در آژانس انرژی هسته ای، واقعیتهای پرونده هسته ای ایران و صلح آمیز بودن این فعالیتها را به جهانیان و کشورهای غرب اعلام کنند.

کد خبر 838306

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha