۵ اسفند ۱۳۸۷، ۱۴:۳۶

اخبار کوتاه دین و اندیشه/

افتتاح دفتر سازمان کنفرانس اسلامی در عراق

افتتاح دفتر سازمان کنفرانس اسلامی در عراق

خبرگزاری مهر- گروه دین و اندیشه: افتتاح دفتر سازمان کنفرانس اسلامی در عراق، ساماندهی واعظان و ائمه الازهر و اوقاف مصر، از سرگیری گفتگوی بین الازهر و واتیکان و تولید انیمیشنهایی با تأکید بر ارزشهای سنتی اسلام در قفقاز اخبار کوتاه امروز خبرگزاری مهر هستند.

افتتاح دفتر سازمان کنفرانس اسلامی در عراق

با وجود اشغالگران امریکایی در عراق، اکمل الدین احسان اوغلو دبیرکل سازمان کنفرانس اسلامی یکشنبه 4 اسفند ماه وارد بغداد شد تا دفتر سازمان در بغداد را افتتاح کند. وی در این سفر با مقامات رسمی عراق دیدار کرد و بر لزوم حمایتهای مادی و معنوی و آبادانی اماکن مختلف بغداد تأکید کرد و وجود این دفتر را حلقه وصلی میان دو طرف خواند، ضمن آنکه بر آمادگی خود را برای اعطای 500 میلیون دلار برای مشارکت در بازسازی و آبادسازی عراق در بخشهای مختلف اعلام کرد.

ساماندهی واعظان و ائمه الازهر و اوقاف مصر

کمیته الازهر مصر طرح قانونی "تأسیس کادر ویژه ائمه و خطیبان وزارت اوقاف و مبلغان و واعظان الازهر" را به کمیته امور دینی مجلس ملی مصر داد تا وضعیت واعظان و ائمه الازهر و وزارت اوقاف را وحدت بخشیده و ساماندهی کند. طی این طرح ائمه، خطیبان و واعظان درجه‌بندی شده و بر اساس رتبه‌های کسب کرده به آنها حقوق داده می‌شود.

از سرگیری گفتگوی بین الازهر و واتیکان

کمیته گفتگوی دینی بین الازهر و واتیکان صبح دوشنبه 5 اسفندماه به ریاست شیخ علی عبدالباقی دبیرکل مجمع مطالعات اسلامی قاهره را به مقصد واتیکان ترک کردند. راههای تثبیت گفتگو و همکاری میان ادیان اسلامی و تأکید بر اینکه اختلافات مانع برای همکاریهای دو جانبه نیست، طی دو روز سه شنبه و چهارشنبه از سوی رهبران دینی واتیکان و علمای مسلمان الازهر بررسی می‌شود. پیش از این شیخ الازهر گفتگو با واتیکان را به علت اهانت به اسلام ممنوع اعلام کرد ولی اخیراً بر از سرگیری گفتگوهای دوجانبه تأکید کرد.

تولید انیمیشنهایی با تأکید بر ارزشهای سنتی اسلام در قفقاز

استودیو قفقاز شمالی در قفقاز ساخت انیمیشنهایی را که ارزشهای سنتی اسلامی را ترویج می‌کنند از بهار سال آتی آغاز می‌کند. انیمیشنهایی که این استودیو ارائه می‌کند از نظر اخلاقی مخاطب را آموزش می‌دهد. همچنین قرار است ازتجهیزاتی با تکنولوژی بالا برای ساخت این آثار سه بعدی استفاده شود.

کد خبر 839050

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha