۱۷ اسفند ۱۳۸۷، ۱۵:۳۷

در عسلویه ؛

ساخت دومین ایستگاه اندازه گیری میعانات گازی به پایان رسید

مجری طرح توسعه فاز یک پارس جنوبی، گفت: عملیات اجرایی ساخت دومین ایستگاه اندازه‌گیری میعانات گازی (میترینگ) فاز یک میدان گازی پارس جنوبی با هدف افزایش توان صادرات میعانات گازی تولید شده فازهای پالایشگاهی در بندر عسلویه به پایان رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی شرکت نفت و گاز پارس، حمیدرضا حسینی‌جواد با اعلام این خبر اعلام کرد: ساخت دومین سامانه اندازه‌ گیری میعانات گازی پارس جنوبی شامل مراحل عملیات مهندسی، خرید و نصب تجهیزات و با مشارکت شرکت های توانمند داخلی و شرکت های معتبر خارجی با بهره‌گیری از آخرین تکنولوژی روز دنیا صورت گرفته است.

وی، افزود: در سامانه جدید با بهره‌گیری از سیستم اندازه‌گیری فراصوت (آلتراسونیک) ، اندازه‌گیری میعانات گازی بسیار دقیق تر از روش تغییر سطح مثبت (positive displacement )و مطابق با بالاترین سطوح استانداردهای جهانی صورت خواهد گرفت.

مجری طرح توسعه فاز یک پارس جنوبی، تصریح کرد: با راه‌اندازی این سامانه ضمن امکان دریافت هم زمان میعانات گازی از دو پالایشگاه مختلف فازهای یک تا ده پارس جنوبی و فازهای آتی در دست احداث، قابلیت ارسال میعانات گازی به هر دو گوی شناور (SBM) فراهم شده و در نتیجه علاوه بر افزایش توان بارگیری و ظرفیت صادراتی، امکان بارگیری توسط دو کشتی به ‌صورت همزمان از دو پالایشگاه مختلف میسر می‌شود.

این مقام مسئول در پایان خاطر نشان کرد: با راه‌اندازی دومین ایستگاه اندازه ‌گیری میعانات گازی (میترینگ) توسط شرکت نفت و گاز پارس، بیش از 5 هزار و 200 مترمکعب در ساعت به توان فعلی صادراتی میعانات گازی کشور افزوده خواهد شد.

گفتنی است، که ساخت، نصب و راه‌اندازی ایستگاه میعانات گازی این پروژه با مشارکت شرکت بین‌المللی پیمانکاری عمومی ایران (IGC) و شرکت FMC در قالب قرارداد EPC اجرا شده است.
 

کد خبر 845130

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha