۱۸ اسفند ۱۳۸۷، ۹:۲۲

رفع چالشهای جهان اسلام -4

"شبیخون اعتقادی" توطئه امروز غرب برای ایجاد تفرقه در جهان اسلام است

"شبیخون اعتقادی" توطئه امروز غرب برای ایجاد تفرقه در جهان اسلام است

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تفرقه و شبیخون فرهنگی و اعتقادی را از جمله چالشهای پیش روی جهان اسلام عنوان و تأکید کرد: بدون وحدت، امت اسلام توان ایستادگی در مقابل این چالشها را نخواهد داشت .

حجت الاسلام محمد علی تسخیری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر در رابطه با چالشهای پیش روی جهان اسلام گفت: یکی از چالشهای جهان اسلام شبیخون فرهنگی به اعتقادات مسلمانان، افکار و شخصیت آنها است.

وی افزود: مسئله تفرقه را هم می توان به عنوان یکی از چالشهای جهان اسلام درنظر گرفت که عامل آن غرب است و تلاش می کند از نظر سیاسی، روانی و مذهبی میان مسلمانان اختلاف ایجاد کنند.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: مسئله اختلافهای طبقاتی و وابستگی بسیاری از سران جهان اسلام به ابرقدرتها از جالشهایی است که دلسوزان دین و علمای مسلمان باید در مورد مقابله با این چالشها طرح جامعی اجرا کنند.

وی مهمترین راهکار برای غلبه بر چالشهای یاد شده را توجیه توده های مسلمان توسط علمای اسلام دانست و گفت: به دنبال آن  مسلمانان نیز به مسئولین امر فشار آورده تا آنها به سمت وحدت جهان اسلام روی آورند.

حجت الاسلام تسخیری تأکید کرد: بدون وحدت جهان اسلام ما نمی توانیم مقابل این چالشها ایستادگی کرده و وظایف خود را در مقابل امت محقق کنیم.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تأکید کرد: به جز وحدت و انسجام اسلامی راهکار دیگری نمی توان برای غلبه با این چالش در نظر گرفت.

کد خبر 845407

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha