۲۲ اسفند ۱۳۸۷، ۱۰:۵۷

در گفتگو با مهر عنوان شد:

11 تعاون روستایی در کشور ایجاد می شود

زنجان - خبرگزاری مهر: مدیرعامل صندوق تعاون روستایی کشور از ایجاد 11 تعاون تخصصی روستایی در سطح کشور خبر داد و گفت: بحث تخصصی کردن فعالیت تعاونی های روستایی از مهمترین اولویتهای تعاون روستایی کشور است.

سید محمد موسوی، در گفتگو با خبرنگار مهر در زنجان  افزود: ایجاد زنجیره و ارتباط شبکه ای بین تعاونی ها به صورتی که کل روند تهیه و تولید، تهیه تجهیزات و نهاده ها و صنایع تبدیلی و توزیع، هماهنگی شود جزو برنامه های مهم تعاون روستایی کشور است.

وی ادامه داد: طی چهار ماه گذشته در 11 استان کشور تعاونی های تخصصی با امضای توافقنامه هایی با استانداران این استانها راه اندازی شده است.

موسوی با بیان اینکه توافقنامه های ایجاد تعاونی های تخصصی در طی دو ماه آینده در همه استانهای کشور بین استانداران مبلادله خواهد شد، افزود: در سال 88 اتحادیه (تعاونی) تخصصی را ایجاد خواهیم کرد.

وی، تلاش برای توانمندسازی تعاونی های روستایی را از برنامه های دانست که باید برای تحقق آن تلاش شود.

موسوی با اذعان به اینکه باید با یادآوری اینکه در سند چشم انداز توسعه جایگاه ویژه ای برای بخش تعاونیها پیش بینی شده است، گفت: باید در برنامه پنجم توسعه سهم بخش تعاون از اقتصاد کشور از پنج درصد به 25 درصد ارتقا یابد و این روند در بخش کشاورزی به طور متوسط 100 میلیون تن تعریف شده است. 

معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیرعامل تعاون روستایی کشور از فعالیت شش هزار تعاونی روستایی در بخشهای مختلف تعاونیهای کشاورزی، زنان، تعاونی تولید و تعاونیهای مرتبط با کشاورزی و منابع طبیعی دیگر خبر داد.

موسوی  ادامه داد: شبکه تعاونی روستایی کشور با شش هزار تعاونی فعال و شش میلیون نفر عضو در بیش از 57 هزار روستا و نیز داشتن 12 هزار فروشگاه تعاونی روستایی شبکه قدرتمندی است که در خدمت اصلاح نظام توزیع کشور به کار گرفته می‌شود.

وی افزود: هر سال 260 میلیارد تومان کالاهای اساسی و نهاده‌های مورد نیاز کشاورزان در فروشگاه های شرکت تعاونی روستایی توزیع می‌شود.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران افزود: 80 درصد توسعه اقتصادی کشور ایران در بخشهای مختلف متکی به بخش کشاورزی است و این امر لزوم توجه بیشتر به بخش کشاورزی را می رساند.

موسوی با تاکید بر اینکه توسعه بخش کشاورزی باید به عنوان یک بستر اساسی در توسعه کشور لحاظ شود، ادامه داد: هر برنامه ای که بخواهد در روستاها  اجرا شود باید بر مبنای ظرفیتهای بخش تعاون صورت بگیرد.

موسوی افزود: در راستای تحول اقتصادی، نظام توزیع کشور نیز باید دگرگون شود که شبکه تعاونی‌های روستایی ایران بازوی توانمندی برای تحول در نظام توزیع به شمار می‌روند.

کد خبر 848429

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha