۲۷ اسفند ۱۳۸۷، ۱۱:۳۹

بافتهای فرسوده شمال شرق تهران نوسازی می شود

با بهسازی و بازسازی بافتهای فرسوده سرانه های فرهنگی و اجتماعی در شمال شرق تهران توسعه می یابد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهندس علیرضا جاوید شهردار منطقه چهار گفت: با تبدیل دره مهران به مجموعه خدماتی و فضای سبز آرزوی دیرینه شهروندان منطقه بعد از 30 سال تحقق خواهد یافت.

وی تصریح کرد: دره مهران فرسوده ترین محله شهر تهران بود که با تملک و تخریب 130 پلاک به زودی پردیس سینمایی و فرهنگی احداث خواهد شد و به نحوی گام موثری در جهت نوسازی بافتهای فرسوده و توسعه فضاهای فرهنگی-اجتماعی و ورزشی برداشته خواهد شد.

جاوید در ادامه به تملک املاک فرسوده در سایر نقاط منطقه چهار اشاره کرد و گفت: علاوه بر این تملک بیش از 1800 پلاک نیز در نقاط مختلف منطقه که عموما دربافتهای فرسوده واقع شده اند صورت گرفته است، ضمن آنکه ما در شرکت نوسازان به دنبال کمک به انبوه سازان ومالکان هم هستیم با تشویق آنها با انبوه سازی زمینه اجرای طرحهای مربوط به نوسازی بافتهای فرسوده را بیش از پیش فراهم کنیم.

وی وجود املاک فاقد سند و بافت فرسوده را یکی از مشکلات منطقه ذکر کرد و اظهارداشت: مشکل بافت فرسوده در محله های خاک سفید و شمیران نو با مشکل بزرگتری درهم آمیخته شده وآن عدم تعیین تکلیف اسناد مالکیت است.

جاوید افزود: در این محله ها تعیین تکلیف اسناد مالکیت از اولویت بیشتری نسبت به بازسازی بافتهای فرسوده برخوردار است چرا که ساخت واحدهای نو به جای املاکی که هنوز مالکیتها آنها تعیین تکلیف نشده به معنی گسترش مشکل و بحران در این محله ها خواهد بود.

شهردار منطقه چهار گفت: رویکرد ما در شرکت نوسازان شهر تهران جایگزین کردن واحدهایی به جای واحدهای مالکان ساکن در بافتهای فرسوده، زمینه تملک گسترده این واحدها وتبدیل آنها به سرانه های خدماتی شهر است که با اجرای این طرح کیفیت محیط شهر در محله های خاک سفید وشمیران نو ودیگر نواحی که با مشکل بافت فرسوده مواجه اند ارتقاء پیدا خواهد کرد.

کد خبر 850483

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha