۲۷ اسفند ۱۳۸۷، ۱۲:۳۴

اخلالگران نظم و امنیت عمومی تا پایان تعطیلات نوروزی بازداشت خواهند شد

بندرعباس - خبرگزاری مهر: فرمانده نیروی انتظامی هرمزگان گفت: با اخلالگران نظم و امنیت عمومی در مراسم چهارشنبه آخر سال با قاطعیت برخورد خواهد شد و تا پایان تعطیلات نوروزی بازداشت خواهند شد.

سردار منصور دشتی در گفتگو با خبرنگار مهر در بندرعباس افزود: در سال جاری با توجه به پیگیریهای به عمل آمده و حساسیت چهارشنبه آخر سال حدود 721 عدد انواع مواد محترقه و منفجره کشف که در این رابطه دو نفر از عناصر فروش و توزیع دستگیر شده اند.

وی بیان کرد: میزان کشفیات مواد محترقه در سال جاری با توجه به آموزش همگانی و آگاه سازی و نظارت و کنترل اصناف از قبیل خرازان، لاستیک فروشان و رنگ فروشان بسیار کمتر از سال قبل بوده است که تعداد فروشندگانی که در سال قبل دستگیر شده اند بین 7 تا 9 نفر بوده است.

سردار دشتی خاطرنشان کرد: تعداد 155 نفر در سال گذشته به دلیل ایجاد ناامنی و برهم زدن نظم و امنیت عمومی در مراسم چهارشنبه آخر سال بازداشت شده و تحویل مراجع قضایی گردیدند و از آن طریق اعمال مجازات شده اند.

وی اذعان کرد: پلیس هیچگونه مخالفتی با شادی مردم ندارد و حتی در این زمینه ضمن همراهی با آنان زمینه امنیت اینگونه شادی ها را نیز فراهم می کند اما موضوعی که مسئله برانگیز است افرادی ناآگاه با استفاده از مواد محترقه زمینه ساز بروز فاجعه های انسانی می شوند و بستن معابر، ایجاد ناهنجاری در شهر، ایجاد مزاحمت برای نوامیس مردم، سد معبر، حرکات غیر شرعی و ناشایست و استفاده از مواد محترقه غیر مجاز از مصادیقی است که پلیس به شدت با آنان برخورد خواهد کرد.

فرماندهی انتظامی هرمزگان افزود: پلیس بر اساس وظایف ذاتی خود و با هماهنگی دستگاه قضایی عوامل اینگونه اقدامات را دستگیر خواهد کرد و این دسته افراد را تا پایان تعطیلات نوروزی بازداشت خواهد کرد.

وی تصریح کرد: ماموران انتظامی در کنار مردم حضور دارند و با اخلال گران نظم و امنیت عمومی با قاطعیت برخورد می کنند بنابراین با افرادی که خارج از محدوده های تعیین شده برای مراسم چهارشنبه آخر سال شرایط سلب آسایش مردم را فراهم آورند برخورد می شود.

وی با اشاره به برنامه های سال جاری جهت ایجاد امنیت و کنترل مراسم چهارشنبه آخر سال گفت : تشکیل تیمهای شکار برای شناسایی و دستگیری افراد متخلف ، برنامه ریزی دقیق برای ورودی آقایان و خانم ها به پارک دولت و غدیر و همچنین کنترلهای اطلاعاتی بر روی افراد خاطی و افراد دستگیر شده سالهای گذشته از جمله برنامه های نیروی انتظامی در چهارشنبه آخر سال خواهد بود.

کد خبر 850519

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha