۱۶ فروردین ۱۳۸۸، ۱۴:۴۹

بصیری اعلام کرد:

بازدید بیش از 7 میلیون زائر از بقاع متبرکه تهران در ایام نوروز

بازدید بیش از 7 میلیون زائر از بقاع متبرکه تهران در ایام نوروز

سرپرست بقاع متبرکه اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران گفت: نوروز امسال بیش از 7 میلیون زائر از بقاع و امامزاده های تهران بازدید کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر حجت الاسلام احمد بصیری گفت: با توجه به اینکه در سطح استان تهران 450 بقعه و اماکن متبرکه وجود دارد، از این تعداد بیش از 350 اماکن متبرکه در ایام نوروز پذیرای زائران و گردشگران داخلی و خارجی بود.

وی در ادامه گفت: با توجه به اینکه حجم مسافرت ها در نوروز سال جاری نسبت به سال قبل افزایش چشمگیری داشته است، 7 میلیون زائر ازاماکن متبرکه استان تهران بازدید کرده اند که مسلما در کل کشور با آمار بالاتری روبرو خواهیم بود.

سرپرست بقاع متبرکه استان تهران با اشاره به اینکه امامزاده های شاخص و دارای مهمانسرا، بیشترین جذب گردشگران را داشته اند ، بیان کرد: امامزاده هاشم (ع) ، امامزاده داوود (ع) ، امام زاده بی بی سکینه (ع) شهریار ، امامزاده صالح (ع) تجریش ، امامزاده اسماعیل (ع) فیروزکوه و ... بقاع متبرکه ای است که بیشترین زائرین را هم برای زیارت و هم برای اسکان به خود اختصاص داده است.

بصیری خاطرنشان کرد: بیشتر زائرینی که جایی برای اسکان نداشتند و یا در شب نمی توانستند به مسافرت خود ادامه دهند امامزاده ها و بقاع متبرکه میان راهی را برای اسکان انتخاب می کردند.

وی تصریح کرد: احساس امنیت و آرامش در بقاع متبرکه همچنین امکانات رفاهی هر چند کم از عوامل مهم گرایش به اسکان در امامزاده ها است.

سرپرست بقاع متبرکه استان تهران اضافه کرد: به غیر از ایام نوروز و تابستان در ماه محرم و مناسبت های مذهبی و دینی نیز امامزاده ها و بقاع متبرکه با افزایش زائر روبرو هستند.

کد خبر 854983

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha