۲۶ فروردین ۱۳۸۸، ۱۵:۳۲

گسترش فرهنگ اسلامی با تبیین معارف اسلامی امکان‌پذیر است

گسترش فرهنگ اسلامی با تبیین معارف اسلامی امکان‌پذیر است

در بیانیه اختتامیه کنفرانس بین‌المللی تقریب مذاهب اسلامی و ادیان در دهلی‌نو، شرکت‌کنندگان احترام به مبانی شریعت اسلام را اصل مهم دانسته و هرگونه تعرض به این قوانین از سوی دشمنان اسلام را محکوم و اعلام کردند گسترش فرهنگ اسلام با تبیین معارف اسلامی امکان‌پذیر است.

به گزارش خبرگزاری مهر، در بیانیه اختتامیه کنفرانس بین المللی تقریب مذاهب اسلامی و ادیان که از 10 آوریل تا 14 آوریل (21 تا 25 فروردین) در دهلی نو هندوستان توسط مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و جمعیت تقریب مذاهب اسلامی و ادیان هندوستان برگزار شد تصریح گشت: نیاز امت اسلامی به وحدت و برادری یکی از ضرورتهای شناخته شده جهان معاصر است و از دیرباز به عنوان اصل اساسی اسلام بوده است که در آیات قرآنی و احادیث نبوی مورد تأکید قرار گرفته است. فراموشی جامعه نسبت به این اصل و تلاش دشمنان اسلام در ایجاد تفرقه میان مسلمانان موجب عدم تحقق این اصل عظیم الهی شده و با پیروزی انقلاب اسلامی به پرچمداری امام خمینی (ره) و دعوت او از مسلمانان در ایجاد وحدت، اخوت و ادامه راه وی به دست مقام معظم رهبری با تأسیس مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به اوج خود رسید است.

شرکت کنندگان در این کنفرانس جهت استحکام وحدت امت اسلامی میان فرزندان مذاهب مختلف اسلامی، فرصت را غنیمت شمرده و موارد زیر را مورد تأکید قرار دادند:

تأسیس جمعیت تقریب بین مذاهب اسلامی و ادیان در هندوستان با تأیید تمامی اندیشمندان حاضر در این کنفرانس اعلام شد. علمای حاضر هر گونه اتهام به تکفیر و بدعت گذاری نسبت به یکدیگر را مردود شمرده و همه مذاهب اسلامی را جزء دین اسلام می دانند.

در ادامه این بیانیه آمده است: محور اساسی این وحدت و اخوت را کتاب خدا و سنت پیامبر اکرم (ص) و رهنمودهای ائمه اهل بیت (ع) و صحابه مکرم رسول الله و اولیاء بزرگ الهی می دانیم. هر گونه تعرض و اهانت به مقدسات مذاهب و ادیان اعم از مساجد، مراکز عبادات، شخصتیهای مورد احترام مذاهب گوناگون را محکوم کرده و یکدیگر را به به حمایت و پشتیبانی از همه دستاوردهای مسلمانان دعوت می کند. احترام به اصل و مبانی شریعت اسلامی یک اصل مسلم است و هر گونه تعرض به این قوانین از سوی دشمنان اسلام جهت تخریب یا حذف اصول و مبانی اسلامی محکوم است.

شرکت کنندگان خواهان گسترش فرهنگ اسلامی در میان مسلمانان این دیار بوده و این امر تنها با تبیین معارف اسلامی و مشترکات میان مذاهب اسلامی در جهت تقریب مذاهب امکانپذیر است. با توجه به تنوع مذاهب و اقوام و ادیان در کشور هندوستان، شرکت کنندگان در این کنفرانس از جمعیت تقریب می خواهیم که در راستای ایجاد هماهنگی، وحدت و تفاهم میان همه ادیان و مذاهب تلاش خود را به کار برده تا جامعه انسانی منسجم در کشور هندوستان به سوی سعادت حرکت کند.

شرکت کنندگان هر گونه تجاوز به کشورهای اسلامی از سوی قدرتهای مستکبر را محکوم کرده و خواستار خروج فوری نیروهی اشغالگر از سرزمینهای اسلامی شدند.

کد خبر 861146

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha