۲ اردیبهشت ۱۳۸۸، ۱۰:۴۲

برداشت صیفی جات در بوشهر آغاز شد

برداشت صیفی جات در بوشهر آغاز شد

بوشهر - خبرگزاری مهر: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: برداشت انواع سبزی و صیفی جات شامل هندوانه، خربزه، طالبی و خیار از مزارع شهرستانهای دشتی و دشتستان آغاز شد.

دکتر نوذر منفرد در گفتگو با خبرنگار مهر در بوشهر افزود : در شهرستان دشتستان حدود دو هزار هکتار از مزارع این شهرستان زیرکشت صیفی جات رفته است که پیش بینی می شود 70 هزار تن محصول این مزارع برداشت شود.

وی اظهار داشت: شهرستان دشتستان عمده تولید کننده محصولات صیفی به جز گوجه فرنگی در استان را دارا است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: همچنین برداشت محصول هندوانه و طالبی کشت بهاره در سطح 315 هکتار از مزارع شهرستان دشتی نیز آغاز شده است.

فاریابی افزود: با توجه به میانگین برداشت 30 تن در هر هکتار پیش بینی می شود امسال 9 هزار و 450 تن محصول هندوانه وطالبی در این شهرستان برداشت شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: هندوانه در شهرستان دشتی در دو فصل بهار و پاییز کشت می شود که کشت پاییز گذشته در سطح 900 هکتار انجام شده بود .

وی با بیان اینکه بخش عمده ای محصولات جالیزی استان بوشهر به خصوص هندوانه وطالبی در شهرستان دشتی کشت می شود ،گفت: برداشت هندوانه وطالبی در این شهرستان تا پایان خرداد ماه ادامه خواهد داشت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر یادآور شد: محصولات تولیدی یاد شده علاوه بر مصرف در استان به بازار سایر استانها از جمله استانهای فارس،اصفهان، کهگیلویه و بویر احمد، تهران و آذربایجان شرقی فرستاده می شود.

کد خبر 863795

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha