۳۱ فروردین ۱۳۸۸، ۱۷:۰۰

حکم قطعی 2 کلاهبردار در مجتمع قضایی امور اقتصادی صادر شد

حکم قطعی 2 کلاهبردار در مجتمع قضایی امور اقتصادی صادر شد

با حکم قطعی شعبه 70 دادگاه تجدیدنظر استان تهران، دو کلاهبردار به تحمل حبس، رد مال و پرداخت جزای نقدی محکوم شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مجتمع قضایی امور اقتصادی (قسط)، پرونده‌ای با اعلام شکایت اداره حقوقی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و شکات خصوصی در دستور کار مجتمع قضایی امور اقتصادی قرار گرفت و در نهایت با حکم قطعی شعبه 70 دادگاه تجدیدنظر استان تهران، دو کلاهبردار متهم به تحمل حبس، رد مال و پرداخت جزای نقدی محکوم شدند.

بر اساس این گزارش، متهمان پرونده از طریق گشایش میلیون‌ها یورو اعتبار اسنادی در بانک‌ها برای واردات دستگاه‌های نوشابه‌ساز و آب معدنی از تسهیلات حساب صندوق ارزی استفاده و با زیاده‌نمایی در ارزش فاکتورهای کالاهای وارداتی، مبلغ 8 میلیون و 463 هزار و 77 یورو از شرکت‌های داخلی کلاهبرداری کردند.

شعبه 70 دادگاه تجدیدنظر استان تهران به ریاست سید احمد میری لواسانی، رأی صادره از شعبه 1192 دادگاه عمومی تهران را به شرح زیر اصلاح و تأیید کرد: منوچهر مهر افشار، فرزند حسین پاشا به اتهام کلاهبرداری به تحمل 46 ماه حبس تعزیری به احتساب ایام بازداشت قبلی، رد مال به مبلغ 7 میلیون و 14 هزار و 437 یورو در حق شرکت‌های شاکی و پرداخت جزای نقدی به مبلغ 7 میلیون و 14 هزار و 437 یورو در حق صندوق دولت محکوم شد.

همچنین فرشاد خلفی، فرزند رضاقلی به اتهام کلاهبرداری به تحمل 36 ماه حبس تعزیری به احتساب ایام بازداشت قبلی محکوم شد. هر دو متهم همچنین به اتهام مشارکت در کلاهبرداری مشترکاً به رد مبلغ یک میلیون 448 هزار و 640 یورو در حق شکات و پرداخت جزای نقدی به مبلغ یک میلیون و 448 هزار و 640 یورو در حق صندوق دولت محکوم شدند.

کد خبر 864088

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha