۲۴ خرداد ۱۳۸۳، ۱۴:۱۴

رييس شوراي شهر تهران:

ساخت و ساز در عباس آباد ممنوع ؛ نمايشگاه دائمي كتاب در اراضي عباس آباد داير مي شود

رييس شوراي اسلامي شهر تهران با اشاره به طرح دو فوريتي شورا در خصوص اراضي عباس آباد تهران گفت: بر اساس مصوبه امروز شورا هر گونه ساخت و ساز در منطقه عباس آباد ممنوع مي شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعي  خبرگزاري "مهر" مهندس مهدي چمران با اعلام اين خبر در پايان هفتاد و سومين جلسه علني شوراي شهر كه بدون حضور مستمع برگزار شد ، افزود: اراضي عباس آباد در طرح جامع تهران مي بايست به صورت فضاي سبز و كاربري هاي فرهنگي با اولويت ملي و منطقه اي قرار داشت ، اما  در سالهاي اخير اراضي عباس آباد عموما به وزارتخانه ها ، سازمانها و شركتهاي دولتي براي كاربري اداري واگذار گرديده است كه اين مساله علاوه بر تعارض با ضوابط موجود در آينده نزديك نيز مشكلات ترافيكي و زيست محيطي براي شهر تهران ايجاد خواهد كرد.

وي درخصوص ساختمان هاي احداث شده و درحال ساخت گفت: قاعدتا اين ساختمان ها در طرح باقي خواهند ماند و طرحهاي نيمه تمام نيز به پايان مي رسد.

وي در عين حال تاكيد كرد: با سازمان ها و دستگاههايي  كه مجوز ساخت در اين اراضي را دارند تصفيه حساب خواهد شد و اجازه نخواهيم داد بعد از اين ساخت و سازي صورت بگيرد.

وي مصوب امروز شورا را به لحاظ اهميت موضوع يكي از بهترين و بزرگترين مصوبات شورا در طول يكسال گذشته عنوان كرد و گفت: با توجه به اينكه ممنوعيت ساخت وساز در اراضي عباس آباد ميلياردها تومان از در آمد شهرداري خواهد كاست اما هرگز حاضر نمي شويم مصالح و منافع ملي را به خاطر كسب در آمد به خطر بيندازيم.

رييس شوراي شهر تهران گفت: هر چند اين مصوبه موجب دلخوري و ناراحتي وزارتخانه ها و ارگانهايي خواهد شد كه قصد ساخت وساز در اين محدوده را داشته اما بايد بپذيريم كه صلاح شهر و مملكت دراين است كه اراضي عباس آباد به همين شكل باقي بماند.

چمران از ساخت نمايشگاه دائمي كتاب در  اراضي عباس آباد خبر داد و گفت: علاوه بر احداث دائمي نمايشگاه بين المللي كتاب تهران ، كتابخانه ملي و فرهنگستان علوم ايران نيز به عنوان مكان هاي فرهنگي در اين منطقه احداث خواهند شد.

همچنين براساس ماده واحده اين مصوبه شهرداري تهران موظف است حداكثر ظرف مدت 3 ماه نسبت به اصلاح طرح اراضي عباس آباد به نحوي كه كاربري اراضي موصوف صرفا فضاي سبز و حسب نياز كاربري هاي فرهنگي در مقياس ملي و منطقه اي  باشد اقدام نمايد و نتيجه را به شوراي اسلامي شهر تهران ارايه نمايد.

چمران تاكيد كرد: اين مصوبه به اجراي دقيق بند 13 طرح جامع تهران و تامين منويات مقام معظم رهبري تدوين و تصويب شده است.

درادامه جلسه امروز  شوراي شهر درخصوص افزايش ناوگان اتوبوسراني تهران و نياز به افزايش خطوط ويژه بحث و تصميم گيري در اين خصوص به تشكيل جلسه در كميسيون شهر سازي و اعلام نتايج آن واگذار شد.

بر اساس اين گزارش كميسيون با تشكيل جلساتي مشترك با سازمان حمل و نقل و ترافيك شهرداري و همچنين راهنمايي و رانندگي درخصوص افزايش خطوط ويژه اتوبوسراني براي افزايش تعداد اتوبوسها بررسي و تصميم گيري خواهد كرد.

کد خبر 86502

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha