۶ اردیبهشت ۱۳۸۸، ۱۵:۳۰

یک سوم شهرهای فارس فاقد مصلی است

شیراز - خبرگزاری مهر: مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استانهای فارس و کهکیلویه و بویراحمد با اشاره به ضرورت ساخت مصلی در استان فارس گفت: از 53 شهر استان فارس حدود یک سوم آن فاقد مصلی بوده و یک پنجم آن نیز دارای مصلی های نیمه تمام است.

به گزارش خبرنگار مهر در شیراز، حجت الاسلام محمدباقر ولدان ظهر یکشنبه در نشستی خبری افزود: مصلی سازی پیامدهای مناسب و مثبت نظیر عمران و توسعه به همراه دارد از این رو باید نسبت به ایجاد و ساخت مصلی در سطح استان فارس برای دستیابی به توسعه ای همه جانبه اقدام کرد.

وی خاطرنشان کرد: از 53 شهر استان فارس حدود یک سوم آن فاقد مصلی بوده و یک پنجم آن نیز دارای مصلی های نیمه تمام است که با تحقق مصلی ها در این شهرها می توانیم به ایجاد فضا برای ارتقا رشد فکری جامعه و عمرانی شهرهای استان موثر واقع شویم.

مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان فارس عنوان کرد: مصلی فقط مکانی برای برگزاری نمازجمعه نیست بلکه این مکانها یک مجتمع فرهنگی به شمار می آید که تمام روزها فعالیتهای متنوعی در حوزه های مختلف فرهنگی، مذهبی و... انجام می دهد.

حجت الاسلام ولدان با بیان اینکه در سطح شهر شیراز نیز با پیگیری و کمک آیت الله ایمانی امام جمعه شیراز مصلی غدیر در خیابان احمدی ساخته خواهد شد، تصریح کرد: شورای سیاستگذاری این آمادگی را دارد که به تناسب کمکهای مردمی برای ساخت مصلی اعتباراتی را در هر شهر اختصاص دهد.

مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه فارس در بخش دیگری از سخنان خود گفت: شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان فارس برای سال 88 برنامه های زیرساختی خود را تعریف کرده که از جمله آنها می توان به برگزاری دور دوم گردهمایی مناطق هشتگانه ائمه جمعه، آغاز نهضت مصلی سازی، راه اندازی ستاد مردمی فاطمیه، جشنواره علمی و فرهنگی نمازجمعه و.. اشاره کرد.

وی با اشاره به برگزاری گردهمایی مناطق هشتگانه اظهار داشت: این گردهمایی در سال جاری با هدف بررسی مشکلات منطقه و ارائه راهکار و حل مشکلات منطقه ای مردم و تقویت نهاد نمازجمعه برگزار می شود.

مسئول شورای سیاستگذاری در ادامه سخنان خود از راه اندازی ستادهای مردمی فاطمیه خبر داد و متذکر شد: این ستاد با محوریت ائمه جمعه این استان تشکیل می شود و در دهه های اول و دوم فاطمیه به تبیین اندیشه های این بانوی بزرگوار می پردازد.

حجت الاسلام ولدان از برگزاری جشنواره علمی، فرهنگی و هنری نماز جمعه به عنوان یکی از برنامه های شورای سیاستگذاری در سال جاری یاد کرد و افزود: جشنواره مذکور همزمان با سی امین سالگرد برگزاری اولین نماز جمعه تهران با همکاری صدا و سیما و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در شیراز برگزار می شود.

کد خبر 867545

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha