۷ اردیبهشت ۱۳۸۸، ۱۰:۰۲

تصاویر تاریخی حرم حضرت عبدالعظیم به نمایش گذاشته شد

تصاویر تاریخی حرم حضرت عبدالعظیم به نمایش گذاشته شد

منتخب گنجینه تصاویر و عکسهای تاریخی حرم مطهر حضرت عبدالعظیم الحسنی ، در سی نهادو مرکز فرهنگی به نمایش در آمد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در این اقدام فرهنگی که به منظور نشر آثار تاریخی و مذهبی در اقصی نقاط کشور صورت گرفت ، نودو دو قطعه عکس تاریخی مربوط به سالهای یکهزارو دویست و چهل وسه تا یکهزار و سیصد و شصت و نه هجری شمسی پس از اعلام تقاضا و انجام توافقنامه دو سویه ، در اختیار نهادها و مراکز فرهنگی قرار گرفته است .

تا کنون این تصاویر در موزه عکسخانه شهر ، نگارخانه مهتاب ، خانه فرهنگ شهید آوینی ، نگارخانه کوثر ، نگارخانه شیخ هادی ، فرهنگسرای عطر نرگس ، حوزه هنری کاشان ، فرهنگسرای انقلاب ، فرهنگسرای سالمندان ، نگارخانه ابوسعید ، اداره میراث فرهنگی شهرری ، فرهنگسرای مدرسه و همچنین چندین نهاد و مجموعه فرهنگی دیگر به نمایش درآمده است .

این عکسها به صورت سیاه و سفید، همراه با شرح عکس به سه زبان فارسی ، عربی و انگلیسی و از عکاسانی از جمله سلطان اویس ، عبدالله قاجار ، ارنست هلستر ، آنتن سوریوگین ، واهان ترپانچیان ، محمدمهدی خسروی تهرانی ، سیدجواد تهامی ، اصلاحچی ، هرانده و ارحام صدر است که گویای تاریخ معاصر در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی و سیر برخی تحولات تاریخی در کشور ایران هستند.

واحد نمایشگاه های معاونت روابط عمومی و بین الملل آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی آمادگی دارد تا گنجینه تصاویر منتخب را برای برپایی نمایشگاه به سایر مجموعه های متقاضی به صورت امانی ارائه دهد .

کد خبر 868044

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha