۷ اردیبهشت ۱۳۸۸، ۱۳:۰۰

اختصاصی مهر /

سقف مرخصی تحصیلی دانشجویان دارای مشکلات روانشناختی اعلام شد

سقف مرخصی تحصیلی دانشجویان دارای مشکلات روانشناختی اعلام شد

رئیس مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت در خصوص ایجاد تسهیلات آموزشی برای دانشجویان بیمار گفت: به دانشجویان بیمار که بیماری آنها در شورای دانشگاه مورد پذیرش قرار گرفته تا زمان بهبودی مرخصی تحصیلی داده می شود.

دکتر غلامرضا حسن زاده در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: اگر دانشجویی به دلیل هر بیماری از جمله بیماریهای روانشناختی قادر به ادامه تحصیل نباشد و نتواند در کلاسها شرکت کند به جای نمره صفر در آن درس، درس مربوطه حذف می شود.

وی خاطرنشان کرد: این تسهیلات آموزشی تنها در صورتی امکان پذیر است که موضوع بیماری دانشجوی مربوطه در شورای دانشگاه به اثبات رسیده باشد و شورای دانشگاه آن را بپذیرد و در واقع دلیل عدم شرکت دانشجو در کلاسها و امتحان پایان ترم مشخص باشد.

حسن زاده تاکید کرد: در رشته های گروه پزشکی سلامت جسمی و روانی دانشجو از اهمیت خاصی برخوردار است. گروه عمده ای از این دانشجویان با بیماران و سایر انسانها در ارتباط هستند و مهم است که خود فرد از تعادل روانی و جسمی برخوردار باشد.

وی در مورد دانشجویان دارای مشکلات روانشناختی نیز یادآور شد: این دسته از دانشجویان نیز همچون سایر دانشجویان بیمار تحت نظر دفاتر مشاوره در دانشگاهها درمان می شوند و اعطای تسهیلات مرخصی تحصیلی نیز به آنها انجام می گیرد.

رئیس مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت اضافه کرد: در مواردی ممکن است با بررسی شورای دانشگاه، صلاح نباشد که دانشجویی که دارای مشکلات روانشناختی حاد است در رشته پزشکی به تحصیل خود ادامه دهد که در این صورت یا تا زمان بهبودی کامل وی به او مرخصی تحصیلی داده می شود و یا بر تغییر رشته از سوی وی تاکید می شود.

وی اظهار داشت: سقف مرخصی تحصیلی دو ترم است اما اگر بیماری دانشجو ادامه داشته باشد تا زمان بهبودی کامل به وی مرخصی تحصیلی داده می شود.

کد خبر 868137

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha