۲۵ خرداد ۱۳۸۳، ۱۴:۱۷

انتقاد عضو هيات رييسه شوراي شهر از معاون شهرسازي وزير مسكن در گفتگو با "مهر"

آشتياني: تاوان سياستهاي اشتباه وزارت مسكن را مردم مي پردازند

آشتياني: تاوان سياستهاي اشتباه  وزارت مسكن  را مردم مي پردازند

عضو هيات رييسه شوراي اسلامي شهر تهران معتقد است وزارت مسكن و شهر سازي اكنون به اين نتيجه رسيده كه نمي تواند به تنهايي مشكلات بافت هاي فرسوده را حل و فصل كند.

مهندس اميررضا واعظ آشتياني با اشاره به صحبت هاي اخير معاون شهرسازي وزير مسكن مبني بر عدم كارايي تراكم تشويقي از سوي شهرداري تهران به خبرنگاراجتماعي خبرگزاري "مهر" گفت: از ابتدا نيز اين موضوع روشن بود كه يك وزارتخانه نمي تواند به تنهايي تمام مشكلات بافت هاي فرسوده را حل كند اما متاسفانه اصرار به انجام اين كار از سوي مسئولان و مديران حاضر در اين بخش باعث شده كه هم چنان شاهد چنين وضعيتي در كشور باشيم.

خزانه دار شوراي شهر تهران افزود: موضوع بافت هاي فرسوده مختص جنوب تهران نيست ، بلكه در مناطق شرق و غرب و شمال شهر نيز شاهد بناها و ساختمانهايي هستيم كه نياز به نوسازي دارند و اگر قرار باشد اين مساله را از منظر جنوب تهران دنبال كنيم يقينا به بيراهه خواهيم رفت.

وي در خصوص وظايف وزارت مسكن و شهر سازي در اين زمينه گفت: اگر احساس مي شود تراكم تشويقي مد نظر مديريت شهري را مي توان با واژگان ديگري پيشنهاد و ارايه داد ما حاضر به پذيرش آن هستيم اما بازي با الفاظ مشكل بافتهاي فرسوده را حل نمي كند.

 آشتياني به ادعاي مسئولان وزارت مسكن در ارتباط با نوسازي بافت هاي فرسوده كشور در سالهاي گذشته اشاره كرد و گفت: براساس آمار موجود وزارت مسكن در طول 10 سال گذشته فقط 500 هكتار از 32 هزار هكتار بافت فرسوده كه معادل 5/1 در صد مي شود را نوسازي نموده و اين نمي تواند ادعاي قابل قبولي برايس موفقيت يك وزارتخانه متولي اين كار تلقي شود.

عضو هيات رييسه شوراي اسلامي شهر تهران در ادامه افزود: حالا كه مديريت شهري جديد تهران طرحي را براي خروج از بحران گريبانگير پايتخت ارايه داده آنها نمي توانند بپذيرند ،  بنابراين شروع به تاخت وتاز عليه شهرداري كرده اند.

وي خطاب به منتقدان گفت: قطعا اگر امروز به فكر راهكار و چاره نباشيد فردا خيلي دير خواهد بود زيرا چندين سال را به فرصت سوزي گذرانده ايد.

آشتياني افزود: اگر چنين روندي ادامه داشته باشد آيندگان قضاوت خوبي از ما نخواهند داشت و ضعف مديريت و برنامه ريزي را مقصر مي دانند.

خزانه دار شوراي شهررتهران در ارتباط با موضوع افزايش جمعيت در بافت هاي فرسوده اي كه تراكم تشويقي دريافت مي كنند ، گفت: چگونه است در يك زمين هزار متري اجازه بلند مرتبه سازي داده مي شود و هيچ گونه افزايش جمعيت و خدماتي را به دنبال ندارد اما در 300 متر زمين نمي توان بناي چهار طبقه ساخت چون باعث تراكم جمعيتي مي شود.

وي  با طرح اين پرسش از منتقدان طرح تراكم تشويقي گفت: آيا در بلندمرتبه  سازي افزايش جمعيت نداريم و تراكم جمعيتي فقط شامل حال مناطق جنوب شهر و بافت هاي فرسوده است؟

آشتياني افزايش جمعيت را يكي ديگر از توجيهات مسئولان وزارت مسكن به خاطر سياستهاي اشتباه گذشته شان تلقي نمود و گفت: در حال حاضر بين 65 تا 70 درصد جمعيت كشور شهرنشين هستند و اين موضوع هيچ ارتباطي به ساخت وساز در بافت هاي فرسوده ندارد ، زيرا افزايش جمعيت در دهه 60 در كشور اتفاق افتاده و طبق آمار مستند در دهه 79 جمعيت تهران افزايش نداشته و رقمي بالغ بر 01/1 درصد بوده است.

عضوهيات رييسه شوراي اسلامي شهر تهران با اظهار تاسف نسبت به انتقادات غير منطقي كه ازگوشه و كنار بخشي از بدنه دولت ايراد مي شود،  گفت: اميدواريم مجلس هفتم با درايت و نظارت دقيق خود نسبت به اين قبيل موضوعات تصميمات روشني اتخاذ كنند تا دستگاههاي اجرايي در امور شوراها دخالت نكنند.  

کد خبر 86815

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha