۸ اردیبهشت ۱۳۸۸، ۹:۱۵

سرانه فضای ورزشی مازندران بالاتر از سرانه کشوری است

سرانه فضای ورزشی مازندران بالاتر از سرانه کشوری است

ساری - خبرگزاری مهر: رئیس اداره برنامه ری و آمار اداره کل تربیت بدنی مازندران با اشاره به اینکه سرانه فضای ورزشی استان شش دهم متر مربع است، گفت: سرانه فضای ورزشی مازندران بالاتر از سرانه کشوری است.

به گزارش خبرنگار مهر در نکا، کسری منوچهری شامگاه دوشنبه در مراسم آغاز عملیات اجرایی مجموعه ورزشی روستای سوچلما شهرستان نکا افزود: سرانه فضای ورزشی کشور در حال حاضر پنج دهم متر مربع است.
 
وی اظهار داشت: توسعه فضاهای ورزشی در دولت نهم کارهای اساسی و زیربنایی مناسبی داشته به گونه ای که سرانه ورزشی مردم مازندران از چند سانتیمتر به بیش از شش هزار سانتیمتر مربع رسیده است.

وی افزود: با فعالیت و ساخت وساز مناسب فضاهای ورزشی در نکا، سرانه ورزشی روستایی شهرسنان نزدیک به مرکز استان شهرستان بوده است.

این مسئول ورزشی بیان داشت: در برنامه چهارم توسعه، افزایش سرانه ورزشی برای کشور در نظر گرفته شده که از سوی سازمان 0.5 متر مربع در نظر گرفته شده و اکنون سرانه مازندران به 0.6 متر مربع رسیده است.

منوچهری خاطرنشان کرد: محدودیت زمین در مازندران از جمله مشکلاتی بوده که در راستای احداث فضاهای ورزشی در استان با آن مواجه که این مسئله در هزار جریب نکا با استفاده ازطرح ضربتی و مشارکتی و در صورت واگذاری زمین در سه روستای شیت، زیارتکلا و استخرپشت احداث خواهد شد.

وی ادامه داد: در شهرستان نکا 38 مورد درخواست زمین برای امر ورزش اختصاص یافته که 18 مورد آن در بخش هزارجریب نکا واقع که امید است با همکاری منابع طبیعی، موافقت احداث و ساخت و ساز اجرایی شود.

منوچهری افزود: میانگین ساخت پروژه های ورزشی هم اکنون به شش ماه تنزل یافته که تحول عظیمی در توسعه فضاهای ورزشی کشور برداشته شد.

این مجتمع ورزشی در زمینی به مساحت 10 هزار متر مربع با اعتباری بالغ بر 350 میلیون ریال عملیاتی می شود.

فاز اول این مجتمع با تسطیح و آماده سازی زمین فوتبال، حصارکشی، احداث سرویس بهداشتی، رختکن و اتاق داوران طی دو ماه آینده در صورت مساعد بودن هوا به بهره برداری خواهد رسید.

با احداث این مجتمع و زمین فوتبال در روستای سوچلما، علاوه بر برخورداری مردم این روستا از نعمت زمین ورزشی و استفاده از آن روستاهای دیگر تا شعاع هفت کیلومتری می توانند از این زمین ورزشی بهره مند شوند.

این مجتمع در دو فاز به اتمام خواهد رسید که فاز دوم آن احداث سالن ورزشی بوده که در آینده ای نزدیک عملیاتی خواهد شد.

کد خبر 868640

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha