۱۸ اردیبهشت ۱۳۸۸، ۱۶:۳۴

مقام قطری تاکید کرد:

رابطه با ایران اولویت نخست قطر است/حمایت قطر از حق هسته ای ایران

رابطه با ایران اولویت نخست قطر است/حمایت قطر از حق هسته ای ایران

معاون وزیر امور خارجه قطر با اشاره به نقش فعال و مثبت جمهوری اسلامی ایران در منطقه گفت: روابط با ایران برای قطر در درجه نخست اهمیت قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد الرومیحی ـ معاون وزیر امور خارجه قطر ـ در دیدار با حسن قشقاوی ـ سخنگوی وزارت امور خارجه ـ که عصر چهارشنبه در دوحه انجام شد با تاکید بر لزوم تبادل دیدارهای مسوولان دو کشور از پاسخ مثبت مسوولان عالی رتبه ایرانی به دعوت قطر برای حضور در نشست‌ها و همایش‌های بین‌المللی قدردانی کرد.

در این دیدار که محمد طاهر ربانی ـ سفیر جمهوری اسلامی ایران در قطر ـ نیز حضور داشت، الرومیحی با اشاره به نیاز جمهوری اسلامی ایران به تامین انرژی برای جمعیت 70 میلیونی خود گفت: قطر همواره از حقوق حقه ایران در برخورداری از فن‌آوری صلح آمیز هسته‌یی حمایت می‌کند.

معاون وزیر خارجه قطر با استقبال از مشارکت مسوولان و اندیشمندان ایرانی در همایش‌های بین‌المللی قطر گفت: همایش‌های دوحه موجب افزایش واقع‌بینی و رسیدن به سیاست مشترک می‌شود.

قشاوی نیز در این دیدار با اشاره به تلاش‌های استعماری "ایران هراسانه" گفت: ایران‌هراسی پدیده‌ای فرامنطقه‌یی است و دوستانی مانند شما می‌توانند در کاهش اثرات جانبی این پدیده موثر باشند. ما از صلح و ثبات و توسعه در کشورهای منطقه استقبال کرده و امنیت کشورهای منطقه را امنیت خود و تهدید علیه آن‌ها را تهدید علیه خود می‌دانیم.

کد خبر 874592

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha