۲۰ اردیبهشت ۱۳۸۸، ۱۴:۵۳

عزاداری محرم در تفت ثبت ملی شد

عزاداری محرم در تفت ثبت ملی شد

یزد - خبرگزاری مهر: رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت: مراسم عزاداری محرم در شهرستان تفت در فهرست آثار ملی ثبت شد.

عزیزالله سیفی در گفتگو با خبرنگار مهر در یزد اظهار داشت: مراسم ویژه عزاداری در محرم در شهرستان تفت به شماره 31 در فهرست میراث فرهنگی ناملموس کشور به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به برنامه‌ های ویژه این ایام و برگزاری آیین محرم در شهرستان تفت بیان داشت: از گذشته ‌های دور تاکنون این مراسم در استان یزد به ویژه شهرستان تفت از شور و هیجان معنوی خاصی برخوردار بوده است و همه ساله دلهای خیل مشتاقان اباعبدالله(ع) را به خود جذب می‌ کند.

سیفی خاطرنشان کرد: این مراسم به ویژه در صبح و ظهر عاشورا که همراه با برپایی آیین سنتی نخل ‌برداری است، جذابیت معنوی خاصی دارد و دوستداران امام حسین (ع)‌ همه ساله در این روز از سراسر استان و دیگر شهرهای کشور برای شرکت در این آیین معنوی به این منطقه از کشور سفر می ‌کنند.

وی حسینیه شاه ‌ولی شهرستان تفت را مرکز تجمع عزاداران این شهرستان ذکر کرد و گفت: در روزهای عاشورا و تاسوعا در این مکان مراسم ویژه ‌ای برگزار می ‌شود و هزاران نفر از مردم شهرستان، استان و کشور در آن شرکت می ‌کنند که البته طی چند سال گذشته، بسیاری از توریستهای خارجی در این ایام در شهرستان تفت حاضر می ‌شوند.

شهرستان تفت با 50 هزار نفر جمعیت در 20 کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

کد خبر 875597

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha