۲۳ اردیبهشت ۱۳۸۸، ۱۳:۰۲

اخبار کوتاه دین و اندیشه/

مجمع مطالعات اسلامی الازهر ازدواج تابستانی را تحریم کرد

مجمع مطالعات اسلامی الازهر ازدواج تابستانی را تحریم کرد

خبرگزاری مهر - گروه دین و اندیشه: تحریم ازدواج تابستانی از سوی مجمع مطالعات اسلامی الازهر، ارتقای اسکان زائران خانه خدا، امضای توافقنامه مجمع فقه اسلامی با آیسیسکو و برگزاری مسابقه اعجاز علمی قرآن در علوم فضایی در مصر از اخبار کوتاه امروز خبرگزاری مهر هستند.

مجمع مطالعات اسلامی الازهر: ازدواج تابستانی از نظر شرعی باطل است

با نزدیک شدن به فصل تابستان و افزایش ازدواجهای تابستانی ازسوی زنان مصر، مجمع مطالعات اسلامی الازهر فتوای تحریم ازدواج تابستای را صادر و این ازدواج را از نظر شرعی باطل اعلام کرد. این ازدواج از سوی زنانی صورت می‌گیرد که به علت نداشتن محرم برای سفر به کشورهای دیگر، طی توافق با فرد مورد نظر تصمیم به ازدواج صوری می‌گیرند تا برای سفر به کشورهای دیگر مشکلی نداشته باشند. این ازدواج صوری از نظر شرعی باطل اعلام شده است.

اسکان زائران خانه خدا ارتقاء می‌یابد

خالد فیصل امیر منطقه مکه و رئیس کمیته مرکزی حج اظهار داشت: امسال اسکان زائران خانه خدا با تدابیر بهتری صورت می‌گیرد، به طوریکه تلاش کرده‌ایم تا خدمت رسانی به آنها نسبت به سال قبل با امکانات و تسهیلات بیشتری همراه بوده و امنیت و آرامش زائران طی مناسک حج را به دنبال داشته باشد. در این خصوص کارگاههایی ویژه برگزار کرده‌ایم تا بر خدمت‌رسانی بیشتر نهادها بر این امر تأکید کرده باشیم.

امضای توافقنامه مجمع فقه اسلامی با آیسیسکو

مجمع بین المللی فقه اسلامی وابسته به سازمان کنفرانس اسلامی نشست مشترکی با سازمان تربیت، علوم و فرهنگ اسلامی (آیسیسکو) در جده برگزار کرد که طی این نشست توافقنامه همکاری در زمینه‌های علمی و دینی منعقد شد. این توافقنامه شامل ارائه طرح و برنامه‌هایی در زمینه تقریب مذاهب اسلامی، چاپ و نشر کتب و مقالاتی در زمینه‌های اسلامی و دینی و وحدت مسلمانان است.

مسابقه اعجاز علمی علوم فضایی قرآن در مصر

مجمع مطالعات اسلامی الازهر با همکاری دانشگاه الازهر مسابقه بین‌المللی برای دانشجویان الازهر درباره اعجاز علمی در علوم فضایی برگزار می‌کند که این تحقیقات اعجاز علمی قرآن کریم و سنت نبوی را دربرمی‌گیرد. این تحقیق باید به یکی از دو زبان عربی یا انگلیسی باشد، پیش از این منتشر نشده باشد، تحقیق یا پژوهش علمی از قرآن کریم و یا سیره نبوی باشد، مهلت ارسال این تحقیقات تا دسامبر 2009 است. این مسابقه به منظور اهتمام به مسائل علمی موجود در قرآن و سیره نبوی برگزار می‌شود.

کد خبر 877853

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha