۲ خرداد ۱۳۸۸، ۹:۰۰

آخرین نقش‌آفرینی سینمایی لجر در جشنواره کن به نمایش درآمد

آخرین نقش‌آفرینی سینمایی لجر در جشنواره کن به نمایش درآمد

آخرین نقش‌آفرینی هیث لجر روی پرده سینما که با مرگ ناگهانی او ناتمام مانده بود، جمعه در فیلم سینمایی "تخیلات دکتر پارناسوس" ساخته تری گیلیام در بخش خارج از مسابقه جشنواره کن به نمایش درآمد.

به گزارش خبرنگار مهر، خبرگزاری فرانسه اعلام کرد منتقدان حاضر در شصت و دومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کن به گرمی از فیلم تازه فیلمساز 69 ساله و البته نقش‌آفرینی هیث لجر فقید در آن استقبال کردند. گرچه این استقبال به اندازه ستایش جانی دپ، جود لا و کالین فارل از دوست بازیگرشان نبود.

هر سه بازیگر سرشناس هالیوودی پس از مرگ ناگهانی لجر در ژانویه 2008 به نوعی نقش او را در "تخیلات دکتر پارناسوس" ادامه دادند. گیلیام در یک نشست خبری در جشنواره کن گفت: معتقدم این عشق مردم به بازی هیث بود که سرانجام باعث شد فیلم به پایان برسد و آماده نمایش شود.

هیث لجر در نمایی از "تخیلات دکتر پارناسوس"

کارگردان فیلم سینمایی "تخیلات دکتر پارناسوس" ـ که امروز در جشنواره کن به نمایش درآمد ـ در ادامه افزود: عوامل و بازیگران پروژه همه برای به پایان رساندن فیلم مصمم شده بودند. این برای من مهم بود که بازی در "تخیلات دکتر پارناسوس" آخرین نقش‌آفرینی هیث در سینما است.

بازیگر برنده اسکار فیلم سینمایی "کوهستان بروکبک" ژانویه سال گذشته در سن 28 سالگی به دلیل اشتباه در مصرف دارو در نیمه راه بازی در پروژه "تخیلات دکتر پارناسوس" از دنیا رفت. گیلیام درباره داستان و موضوع فیلم تازه خود گفت: من به همه می‌گویم برای دیدن دنیا از تخیل خود استفاده کنید.

کارگردان "تخیلات دکتر پارناسوس" تصمیم گرفت پس از مرگ لجر فیلمنامه را طوری بازنویسی کند که دپ، لا و فارل بتوانند در بخش‌های مختلف داستان به جای او بازی کنند. هنگام مرگ بازیگر اصلی این پروژه 45 میلیون دلاری، تمام صحنه‌های عادی در لندن فیلمبرداری شده و قرار بود صحنه‌های دنیای فانتزی در ونکوور گرفته شود.

گیلیام یک ماه برای بازنویسی فیلمنامه وقت صرف کرد و در نهایت به این ایده رسید که از سه بازیگر سرشناس برای بازی در بخش‌های فانتزی نقش لجر استفاده کند. در "تخیلات دکتر پارناسوس" لجر نقش تونی را بازی می‌کند و تام ویتس و کریستوفر پلامر دیگر بازیگران آن هستند.

در آستانه پایان این دوره کن، بسیاری از کارشناسان از "یک پیشگو" ساخته ژاک اودیار فرانسوی به عنوان بخت نخست نخل طلا یاد می‌کنند. شصت و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کن 24 مه (سوم خرداد) با نمایش فیلم سینمایی "کوکو شانل و ایگور استراوینسکی" ساخته یان کونن به پایان می‌رسد.

کد خبر 883440

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha