۴ خرداد ۱۳۸۸، ۱۴:۴۷

اختصاصی مهر/

نگهداری و پرورش شیر در خانه های تهران!

نگهداری و پرورش شیر در خانه های تهران!

یک شهروند تهرانی با ادعای کسب مجوز از سازمان محیط زیست یک قلاده شیر را در منزل خود نگهداری می کند.

صاحب این شیر که در منطقه ولنجک تهران زندگی می کند در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: از کودکی علاقه فراوانی به این حیوان داشته ام و حالا که به آرزوی خود رسیده ام خیلی خوشحالم.

مشاهدات خبرنگار مهر نشان می دهد که این شهروند تهرانی هراز گاهی شیر تربیت شده اش را برای هواخوری به خارج از خانه می آورد و او را در خیابانهای اطراف خانه اش می گرداند.

اینکه وی چگونه توانسته این شیر نر 8 ماهه را به خانه بیاورد و از کجا این حیوان را خریده سئوالاتی بود که این شهروند از پاسخ به آنها خودداری کرد.

 این شهروند به خبرنگار مهر گفت: تنها من نیستم که شیر در خانه ام نگهداری می کنم و کسانی را می شناسم که ببر و پلنگ هم نگهداری می کنند.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا همسایگان از بابت نگهداری این حیوان شکایتی از او ندارند گفت: تا حالا که کسی شکایتی نکرده است. ضمن آنکه من مجوزهای لازم برای نگهداری این حیوان را از سازمان محیط زیست اخذ کرده ام. 

نگهداری و پرورش حیواناتی نظیر شیر، پلنگ و خرس در میان برخی از شهروندان مرفه تهران و دیگر شهرهای بزرگ کشور افزایش چشمگیری پیدا کرده است و در همین رابطه پلیس تهران سال گذشته با شکایت همسایگان، فردی را به جرم نگهداری از دو قلاده خرس دستگیر کرده بود.

 دکتر آرش مقدمی متخصص و مشاور دامپزشکی چندی پیش در گفتگو با خبرنگار مهر از افزایش نگهداری سوسمارهای درختی " ایگوآنا " و " کروکودیل ها"به عنوان حیوان خانگی در میان طبقات مرفه  خبر داده و گفته بود: بعد از پخش سریال تلویزیونی "مرد هزار چهره" فروش این جانور به شدت افزایش یافته است.

خبرگزاری مهر این موضوع را پیگیری می کند. 

کد خبر 885432

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha