۱۵ خرداد ۱۳۸۸، ۱۰:۳۶

تهیه‌کننده مستقل فرانسوی در لوکارنو تقدیر می‌شود

تهیه‌کننده مستقل فرانسوی در لوکارنو تقدیر می‌شود

خانم مارتینه مارینا تهیه‌کننده فرانسوی جایزه ریموندو رتزونیکو بهترین تهیه‌کننده مستقل را از شصت و دومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم لوکارنو دریافت می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، اسکرین دیلی اعلام کرد فردریک مایر مدیر هنری جشنواره لوکارنو درباره دلیل انتخاب مارینا گفت: او از جدیترین مدافعان سینمای مولف است و در سه دهه فعالیت سینمایی خود با برخی از سرشناسترین و بهترین فیلمسازان اروپا همکاری کرده است. مارینا اشتیاق و استقلال را در هم آمیخته و لوکارنو با افتخار از این شخصیت برجسته تقدیر می‌کند.

مارینا فعالیت در صنعت سینما را با کارهای رسانه‌ای آغاز کرد و از اوایل دهه 80 وارد عرصه تولید شد. او با تشکیل شرکت فیلمسازی با فیلمسازان سرشناس فرانسوی از جمله ژاک ریوت، ژان لوک گدار و شانتال آکرمن همکاری کرد. از برندگان پیشین جایزه ریموندو رتزونیکو می‌توان پائولو برانکو، کارل بومگارتنر، جرمی تامس و کریستین واچون را نام برد.

شصت و دومین دوره جشنواره فیلم لوکارنو پنجم تا 15 اوت (14 تا 24 مرداد) برگزار می‌شود و امسال آخرین دوره فعالیت مایر در سمت مدیریت هنری جشنواره است. تونی سرویلو بازیگر ایتالیایی فیلم‌های تحسین‌شده "ستاره" و "گومورا" جایزه برتری این دوره جشنواره لوکارنو را دریافت می‌کند.

کد خبر 890991

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha