۲۴ خرداد ۱۳۸۸، ۹:۴۰

زرینه زاد به مهر خبر داد:

تدوین آیین نامه دانشجویان معلول/ ایجادمشاور وزیر دراموردانشجویان معلول

تدوین آیین نامه دانشجویان معلول/ ایجادمشاور وزیر دراموردانشجویان معلول

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم از تدوین آیین نامه ای برای دانشجویان معلول دانشگاهها با کمک خود دانشجویان و ارسال این آیین نامه برای وزیر علوم خبر داد و گفت: برای انواع معلولیتها پیشنهاد ایجاد یک دفتر در وزارتخانه به عنوان مشاور وزیر را داده ایم.

مرتضی زرینه زاد در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: برای تدوین این آیین نامه تیمی از دانشجویان جانباز، نابینا و انجمن معلولین دانشگاه به صندوق رفاه دانشجویی کمک کردند تا تمام نیازهایشان شناسایی شود.

وی ادامه داد: بعد از شناسایی این نیازها تمام اطلاعات دانشجویان معلول کلاسه شد که قصد داریم بسته به نوع نیاز و نوع معاونت مرتبط برای وزیر علوم ارسال کنیم تا بررسی لازم صورت گیرد تا هر جا تشخیص داده شد تصمیم لازم برای عملیاتی کردن آن صادر شود.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت در رابطه با بحث مبلغ وام به دانشجویان معلول اظهار داشت: بحث مبلغ نیست بحث ساختار است. ما برای انواع معلولیتها پیشنهاد ایجاد یک دفتر را در وزارتخانه به عنوان مشاور وزیر داده ایم. 

وی اضافه کرد: در همین راستا در هر دانشگاه یک دانشجوی معلول را به عنوان مشاور انتخاب می کنیم تا نیازهای دانشجویان معلول را به ما اطلاع دهد.

زرینه زاد اظهار داشت: دفتر مرکزی این آمارها را گردآوری می کند، پراکندگی نیازها را می سنجد و اجرای آنها را پیگیری می کند.

وی افزود: در این آیین نامه نیازهای دانشجویان معلول را در حوزه های مختلف آورده ایم به عنوان مثال در حوزه آموزش گفته ایم که نیازهای دانشجویان معلول در آزمونها چیست.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم اضافه کرد: در اصل این آیین نامه کلاسه بندی نیازهای دانشجویان معلول است که نهایی شده و وزیر علوم باید آن را بررسی کرده و تصمیم گیری کند.

کد خبر 895846

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha