۲ تیر ۱۳۸۸، ۱۹:۳۶

صفایی بوشهری:

ادبیات تاریخی بوشهر هنوز کشف نشده است

بوشهر - خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: ادبیات تاریخی، هنر و هنرمندی، استبداد ستیزی و استعمار ستیزی استان بوشهر هنوز کشف نشده است.

به گزارش خبرنگار مهر در بوشهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری عصر امروز در مراسم تجلیل از اعضای ستاد برگزاری کنگره ملی شهید رئیسعلی دلواری و نقش روحانیت، جوانان و بانوان در مبارزه با استعمار  افزود: بوشهر گنج غیرمکشوفی است که باید دوباره  با قلم، قدم، اندیشه و فکر این گنج که در تاریخ پنهان شده است، مکشوف شود.

وی با تشکر از دست اندرکاران برگزاری کنگره رئیسعلی دلواری، اظهار داشت: برگزاری چنین کنگره و جشنواره هایی و معرفی بزرگ مردان و سردمداران مبارزه با استبداد استان آغاز این کشف تاریخی است.

امام جمعه بوشهر گفت: تاریخ استان بوشهر به تابناکی خورشید است که طلوع کرده و هیچ گاه غروب نخواهد کرد.

صفایی بوشهری افزود: تاریخ این استان کتاب زرین بزرگ و بزرگواری یک قومی است که عیار آن بسیار ارزنده و ارزشمند است.

وی با بیان اینکه تاریخ هر اقلیم و قومی شناسه هویت آن قوم است، گفت: تاریخ هر قوم مبین ریشه های آن قوم است و اگر می خواهیم قومی را بشناسیم باید تاریخ آن را مطالعه کنیم.

صفایی بوشهری تاریخ بوشهر را تاریخ افتخار ایران دانست و گفت: استان بوشهر پیشانی تابناک ایران اسلامی است.

در پایان این نشست ار دست اندرکاران و اعضای کمیته برگزاری کنگره ملی شهید رئیسعلی دلواری و نقش روحانیت، جوانان و بانوان در مبارزه با استعمار تجلیل شد. در این مراسم از خبرنگاران خبرگزاری مهر ، فارس و ایرنا نیز تجلیل به عمل آمد.

کنگره ملی شهید رئیعسلی دلواری و نقش جوانان، روحانیت و بانوان در مبارزه با استعمار 10 و 11 اردیبهشت ماه سال جاری در شهرهای بوشهر و دلوار برگزار شد.

کد خبر 901426

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha