۳ تیر ۱۳۸۸، ۱۰:۴۶

تنها پنج درصد شهروندان گلستان تحت پوشش طرح فاضلاب بهداشتی هستند

گرگان - خبرگزاری مهر: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان گفت: تاکنون تنها پنج درصد جمعیت شهری استان تحت پوشش طرح جمع آوری فاضلاب قرار دارند.

عباس رضایی در گفتگو با خبرنگار مهر در گرگان افزود: این تعداد مشترکان در شهرهای ساحلی استان از جمله بندر گز، کردکوی و بندر ترکمن از مزایای این طرح بهره مند هستند.

وی اظهار داشت: این در حالی است که در افق 1404 و برنامه سند چشم انداز باید حدود 60 درصد جمعیت شهری استان تحت پوشش این طرح قرار گیرند.

وی خاطرنشان کرد: برای تسریع در اجرای این طرح نیازمند فراهم سازی زیرساختها و همکاری بخشهای مختلف هستیم که باید اقدامات لازم صورت گیرد.

رضایی به طرح جمع آوری فاضلاب شهر گرگان اشاره کرد و ادامه داد: فاز اول این طرح سال جاری به بهره برداری می رسد و شماری از جمعیت این شهر از مزایای آن بهره مند می شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان، طول شبکه فاضلاب شهر گرگان را بالغ بر 424 کیلومتر بیان کرد که تا کنون بالغ بر 220 کیلومتر از شبکه اجرا شده است.

وی افزود: تصفیه خانه فاضلاب این شهر در زمینی به مساحت 22 هکتار در حال اجرا است که تا کنون بیش از 80 درصد یشرفت فیزیکی داشته و در بخش مکانیکال و نصب تجهیزات 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان، افق طرح را برای جمعیت 450 هزار نفر جمعیت بیان کرد و مدول اول تصفیه خانه فاضلاب شهر گرگان برای جمعیت 150 هزار نفر با قدرت تصفیه 26 هزار متر مکعب در شبانه روز عنوان کرد که تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.

820 هزار نفر در شهرهای گلستان بسر می برند.

کد خبر 901589

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha