۷ تیر ۱۳۸۳، ۱۳:۲۱

در پي اجراي سياستهاي نادرست مسوولان بخش كشاورزي ؛

فروش باغات چاي آغاز شد

رييس اتحاديه چايكاران با اشاره به اتخاذ تصميمات نادرست از سوي مسئولان وزارت جهاد كشاورزي در باره صنعت چاي كشور به خبرگزاري "مهر" گفت: فروش باغات چاي در استانهاي شمالي كشور طي روزهاي اخير آغاز شده است.

ايرج هوسمي افزود: اجراي سياتهاي نادرست و ناكارآمد دولت و وزارت جهاد كشاورزي در زمينه صنعت چاي موجب شده است، چايكاران به دليل ناتواني در امرار معاش و بالابودن هزينه هاي نگهداري باغات خود اقدام به فروش باغهاي چاي خود كنند. 
وي تاكيد كرد: زماني كه كشاورز براي تامين معاش زندگي خانواده خود با مشكل مواجه شده است، داشتن باغ كشاورزي به چه كار او مي آيد.
به گفته هوسمي هم اكنون باغات چاي در استانهاي شمالي كشور با قيمتهاي بسيار كلاني از كشاورزان خريداري مي شود. 
وي تصريح كرد: درحال حاضر و با آغاز چين دوم برگ سبز چاي، عمليات برداشت برگ سبز چاي درباغات بزرگ به دليل نداشتن صرفه اقتصادي  انجام نمي شود و تنها در باغات كوچك و توسط اعضاي خانوار كشاورز و براي تامين امرار معاش برداشت برگ سبز چاي ادامه دارد.
هوسمي اقدامات اخير دولت در زمينه پرداخت يارانه به كشاورزان و ارتباط آن با اجراي عمليات به زراعي را نادرست خواند و افزود: پرداخت يارانه به چايكاران نبايد در راستاي به زراعي باغات آنان باشد زيرا اگر آنان پول پرداخت شده را صرف عمليات به زراعي باغات خود كنند ديگر پولي براي امرار معاش باقي نمي ماند.
وي با اشاره به تاكيد استانداريهاي گيلان و مازندران در زمينه ممنوعيت تغيير كاربري اراضي كشاورزي گفت: اميد است با اجرايي شدن اين طرح از تغيير كاربري اراضي و باغات كشاورزي در شمال كشور جلوگيري شود.

کد خبر 90211

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha