۱۴ تیر ۱۳۸۸، ۹:۴۷

گزارش کمیته پیگیری سرنوشت امام موسی صدر

گزارش کمیته پیگیری سرنوشت امام موسی صدر

کتاب گزارش کمیته پیگیری سرنوشت امام موسی صدر ( از ربودن تا به امروز) گزارشی از کمیته پیگیری سرنوشت امام موسی صدر است که از سوی کمیسیون اصل 90 مورد تدوین قرار گرفته و در 288 صفحه از سوی مجلس شورای اسلامی منتشر شده است.

خبرگزاری مهر- گروه سیاسی: بیست و نه سال از ربودن امام موسی صدر می گذرد و خانواده و هموطنان امام موسی صدر هنوز چشم به راه بازگشت وی از لیبی هستند. بیش از 29 سال است که رئیس مجلس اعلای شیعیان لبنان امام موسی صدر و دو همراه ایشان از کشور و خانواده خود دور افتاده اند.

از آن زمان تا کنون تمامی شواهد و قراین حاکی از این است که ربودن امام و همراهانش در لیبی اتفاق افتاده و سران دولت لیبی به‌ویژه شخص قذافی مسئول این حادثه هستند.

این کتاب مجموعه از اسناد و گزارشها درباره ربودن امام موسی صدر در کشور لیبی و ذکر برخی دلایل و شواهر از حضور امام در آن کشور است. همانطور که در پیشگفتار این کتاب آمده کمیته پیگیری سرنوشت امام موسی صدر در مجلس شورای اسلامی تصمیم گرفت همه گزارشها و اسناد مربوط به ربودن امام موسی صدر را جمع آوری کند تا به صورت سندی ملی ازسوی مجلس شورای اسلام منتشر شود.

این کتاب از فصل اول تا نهم را به گزارشی مستند از علل سفر امام به لیبی و شرح وقایعی که در آن کشور رخ داده اختصاص داده است و سپس گزارش های مفصل امنیتی مقامات لبنان و ایتالیا گزارش مفصل جنبش امل و مجلس اعلای شیعیان که پاسخ به ادعاهای کذب مقامات لیبی است و در نهایت پیگیری های انجام گرفته در لبنان و سپس بررسیها و صدور رأی دادگاه ایتالیا را مورد توجه قرار گرفته است.

فصل دهم این کتاب به اقدامات صورت گرفته در ایران، فصل یازدهم اسناد ساواک و فصل دوازدهم گزارش سازمان عفو بین الملل در این زمینه را بررسی کرده است.

فصل سیزدهم نیز چند سخنرانی از معمر قذافی در زمینه ربودن امام موسی صدر و همجنین تناقضات موجود در گفته های مقامات لیبی و شخص قذافی را منعکس کرده است و فصل چهاردهم راهکارهای ارائه شده مجلس شورای اسلامی برای پیگیری قضیه آزادی امام موسی صدر را در بر می گیرد.

کد خبر 904511

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha