۳۱ تیر ۱۳۸۸، ۱۵:۰۲

تحلیلگر عرب در گفتگو با مهر:

شهادت الشربینی مصداق عقب ماندگی مدعیان دموکراسی است

شهادت الشربینی مصداق عقب ماندگی مدعیان دموکراسی است

یک تحلیلگر عرب و استاد دانشگاه لبنان با تاکید بر اینکه غرب از انسانیت بویی نبرده است تصریح کرد: شهادت مروه الشربینی در برابر دیدگان یک قاضی در آلمان مصداق بی فرهنگی و عقب ماندگی مدعیان دموکراسی در غرب نسبت به کرامت و ارزش انسان و بشریت است.

به گزارش خبرگزاری مهر، "مروه الشربینی" زن محجبه مصری پس از توهین جوان 28 ساله آلمانی به وی در پارک شهر درسدن که وی برای بازی پسر سه ساله اش مصطفی به آنجا رفته بوده، از وی به دادگاه شکایت می کند. در روز حادثه پس از آنکه فرد متهم که با نام "الکس و." معرفی شده به پرداخت 780 یورو محکوم می شود، وی در برابر دیدگان قاضی و پلیس آلمان به شاکی خود حمله کرده و با ضربات چاقو وی را به طرز وحشیانه ای به شهادت رساند.


این حادثه تلخ، همچنان با سکوت معنا دار مقامهای دولت آلمان و سران کشورهای اروپایی و سانسور رسانه های خبری روبرو است و آنها همچنان تلاش دارند تا ابعاد این جنایت هولناک را از دیدگان مردم جهان مخفی نگه دارند و قضیه را به گونه ای فیصله دهند تا ملتها علیه این اقدامات تروریستی قیام نکنند

"حسن البنا" استاد فلسفه دانشگاه لبنان در گفتگو با خبرگزاری مهر درباره علت سکوت مسئولان دولت آلمان در قبال کشته شدن زن مصری محجبه در دادگاه گفت : با کمال تاسف سکوت معنا دار مقامهای دولت آلمان بیانگر این است که هنوز دیدگاه شرق شناسی غربی ها و مکتب آنتروپولوژی (مردم شناسی) دراروپا به قوت خود باقی مانده است.

پیروان این مکتب اعتقاد دارند که ملتهای جهان به استثنای اروپایی ها، مردم بدوی ، وحشی و پست تر از ملتهای غربی هستند. اروپایی های پیرو مکتب آنتروپولوژی در بررسی جامعه شناختی از مردم ، ملتهای جهان به استثنای اروپایی ها را عقب مانده و بدوی تلقی می کنند و این ناشی از تاثیرات جنگهای صلیبی و نیز تیرگی و سرد شدن روابط  میان شرق و غرب ازابتدای تاریخ اروپا است. به ویژه در زمانی که یهودیان واپسگرا توانستند در یک دوره طولانی مدت ازعصر اندلس تا عصر جنگهای جدید افکار اروپایی ها را مسموم کنند و موضع غربی ها به ویژه پس از فروپاشی رژیمهای سوسیالیستی این بوده که احساس تنفر و انزجار از مسلمانان را در جهان اسلامی نزد ملتهای اروپا تقویت نمایند و به دنبال دشمن جدید بودند و مظاهراین دشمن جدید، جهان اسلام و کشورهای اسلامی مسلمانان هستند.

این تحلیلگر عرب افزود : این نکته اساسی است که ما باید از آن نگران باشیم. از منظرغربی ها ما اکنون دشمنان درجه یک آنها به شمار می رویم؛ همانطوری که آنها چنین تصویری را نسبت به ملتهای ما دارند، آمریکا نیز پس از جنگ روانی که غرب علیه جهان اسلام به راه انداخت بر این موضع غرب مهر تایید نهاد . آنها  برای رسیدن به اهدافشان از راههای گوناگون وارد عمل شدند مانند ایجاد درگیری و تفرقه افکنی میان گروههای اسلامی و اصولگرا موجود در منطقه و یا ازطریق موضوع حجاب و یا ذبح به شیوه اسلامی و یا از طریق اعمال فشارهای سیاسی بر کشورهای اسلامی وارد می شوند.

حسن البنا خاطر نشان کرد : همه این امور نشان می دهد که غرب به سمت واپس گرایی می رود. در حالی که تا چند دهه پیش زنان غربی در دیرها و کلیساها لباس و حجاب داشتند و مردان نیز همان سنت خاص قدیمی را در مناسبتهای مختلف انجام می دادند . با وجود همه اینها، و با وجود قوانین شرعی درباره لباس و نحوه پوشش زنان و مردان، یهودیان صهیونیست تلاش کردند تا ازهر فرصت مناسبی سوء استفاده کنند و با طرح مسائل جدید ، توده مردم اروپا را علیه مسلمانان تحریک نمایند . دراین چارچوب  نیز، باندها و گروههای افراطی مانند باند مافیا در ایتالیا و یا گروههای افراطی گر درآلمان که اکنون به نام نئونازی ها معروفند وارد صحنه شدند.

وی افزود : نازیهای جدید همان کسانی هستند که شش سال قبل 160 شهروند ترک را در یک ساختمان زنده زنده سوزاندند. این خشونت و افراطی گری امروز نیز به داخل دادگاههای آلمان و نیز در محل اجرای قانون و عدالت سرایت کرده است. همه این چیزها یک پیام دارد اینکه هجمه پلید و خبیثانه غرب علیه اسلام و مسلمانان و شخص پیامبر اکرم حضرت محمد(ص) ادامه دارد و این حمله هر از گاهی با مسائل بیهوده مانند بحث حجاب و نیز مسئله مبارزه با تروریسم در افغانستان،عراق و فلسطین شدت می گیرد. و امروز کشته شدن مروه الشربینی زن محجبه مسلمان مصری در دادگاه مصداق بی فرهنگی و عقب ماندگی مدعیان دموکراسی درغرب نسبت به کرامت انسان و بشریت است.

وی درباره این سئوال که مقامهای آلمانی چه توجیهی برای کشته شدن این زن محجبه مصری دارند، اظهار داشت : مسئولان دولت آلمان قتل زن بی دفاع را در برابر دیدگان قاضی و پلیس با هیچ چیزی نمی توانند توجیه کنند. بنابراین از نظر من این سئوال اساسا، منتفی است . چون تاکنون درهیچ جایی از این کره خاکی، متهم را در برابر دیدگاه قاضی و در دادگاه نکشته اند . به اعتقاد من، جایگاه قوه قضائیه بالاترازجایگاه قوه های مقننه (قانونگذاری ) و مجریه است، زیرا یک موسسه قضایی مجری برقراری عدالت در جامعه و به عبارتی حافظ جان و مال مردم است و اگر قرار باشد دریک مرکز قضایی تدابیرامنیتی لازم اعمال نشود و به متهم اجازه داده شود دست به هر جنایتی می خواهد، بزند، در این صورت نه شاکی درامان خواهد بود و نه قاضی. بنابراین دادگاه و مسئولان آلمان و نیز پلیس این کشور دراین حادثه مقصراصلی هستند. چون جنایت هولناک قتل یک زن مسلمان با ضربات چاقو نه در سطح عرفی و دینی و نه درسطح قضایی قابل قبول است و هیچ قانونی جهانی هم نمی تواند قتل در دادگاه را توجیه کند.

این استاد دانشگاه لبنان تصریح کرد : متاسفانه امروزغرب به نام آزادی و حقوق بشر، جنایات متعددی را در حق مسلمانان مرتکب می شود و به اسم قانون، شرافت و کرامت و بزرگواری انسان را علنا لگدمال می کند. آنها از انسانیت هیچ بویی نبرده اند. همه جهان می دانند ارتشهای غربی امروز در شرق و غرب، انسانهای بیگناه را می کشند و تنها جمهوری اسلامی ایران و نیز آزادگان شریف و اسلام گراها هستند که با برگزاری تظاهرات و اتخاذ مواضع بجا در برابر اینگونه جنایتهای اروپایی ها فریاد سرمی دهند. دو سال پیش شیخ الازهر در پاسخ به سئوال برخی از دختران جوان مقیم فرانسه که درباره پوشش و حجاب، از وی درخواست فتوا کرده بودند،اعلام کرد: زنان و دختران جوان مقیم در هر کشوری باید به قوانین و مقررات قانونی موجود در آن کشور پایبند باشند. این فتوایی بی نظیر و گمراه کننده ای بود که شیخ الازهر مصر برای دختران جوان مقیم فرانسه توصیه کرد. آیا این فتوا درست است ؟ هرگز.

و یا اینکه عمروموسی دبیر کل اتحادیه عرب در واکنش به کشته شدن این زن مصری در آلمان اعلام کرد که این مسئله تنها یک خشونت تشدید شده است. این مسئولان سیاسی و مذهبی مصر، امداد الهی و پیروزی قریب الوقوع اسلام را فراموش کرده اند و حتی تاریخ خود را از یاد بردند و از همه مهمتر اینکه نحوه پوشش و حجاب حضرت زهرا (س) سرور زنان عالم را فراموش کردند . این مسئولان سیاسی و مذهبی عرب اکنون در پناه و آغوش یهودیان جای گرفته اند.

حسن البنا خاطر نشان کرد : شیخ الازهر اکنون در کنار شیمون پرز رئیس رژیم صهیونیستی در قزاقستان قرار گرفته است و با وی مصافحه  می کند. این اشخاص علنا در برابردین حضرت رسول اکرم (ص) قرار گرفته اند . اکنون جهان غرب تلاش می کند تا مسئله زن مصری را اینگونه وانمود کند که اسلام اکنون در برابر صلیبی های غرب صف آرایی کرده است . آنها این هدف را می خواهند و دنبال می کنند. پاپ و واتیکان رم که به حضرت رسول (ص) حمله می کند و به دنبال آن زیپی لیونی وزیر امور خارجه سابق رژیم صهیونیستی به پیامبر توهین کرد و این زنجیره اهانتها درغرب همچنان ادامه دارد و امروز به قتل الشربینی رسیده است. قضیه کاملا روشن است . غرب سعی دارد تا جهان اسلام را در تیررس خود قرار دهد و نیز می کوشد تا با سلب آزادی و به بردگی کشاندن و نیز آوارگی مسلمانان ، توده مردم غرب را با جنگ روانی مجبور به صف آرایی در برابر جهان اسلام کنند.  

کد خبر 912263

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha