۲۴ تیر ۱۳۸۸، ۱۱:۱۷

با عادی خواندن این امر ؛

مصر عبور ناوهای رژیم اسرائیل از کانال سوئز را توجیه کرد

مصر عبور ناوهای رژیم اسرائیل از کانال سوئز را توجیه کرد

وزیر امور خارجه مصر عبور دو ناو رژیم صهیونیستی از کانال سوئز را توجیه و اعلام کرد که عبور این ناوها یک امر روتین است و در چارچوب توافقنامه صلح میان مصر و رژیم اسرائیل صورت می گیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اینترنتی الجزیره، احمد ابوالغیط خاطرنشان کرد: مصر دارای توافقنامه صلح با اسرائیل است که طبق این توافقنامه، کشتی های اسرائیل و کشورهای عضو سازمان ملل متحد اجازه دارند از کانال سوئز عبور کنند.

وزیر امور خارجه مصر در ادامه گفت: عبور ناوهای اسرائیل از کانال سوئز همزمان با برگزاری نشست کشورهای عضو جنبش عدم تعهد حامل پیامی از سوی اسرائیل به این نشست نیست و وی تمایل ندارد موضوعی را که اطلاعات کامل درباره آن ندارد تحلیل کند.

خاطرنشان می شود که 6 ناو رژیم صهیونیستی عصر روز گذشته از بندر "حیفا" در دریای مدیترانه حرکت کرده و پس از عبور از کانال سوئز به بندر "ایلات" در خلیج عقبه واقع در شمال دریای سرخ وارد شدند.

بنا بر اعلام منابع کشتیرانی کانال سوئز، چهار نظامی آمریکایی نیز که شامل نیروهای پیاده نظام، خودروهای زرهی و موشک انداز بودند این ناوها را همراهی می کردند.

همچنین یک ناو هواپیمابر و 3 ناو انگلیسی و نیز 2 ناو آمریکایی نیز پس از پایان ماموریت خود در خلیج عقبه از کانال سوئز عبور کردند.

کد خبر 912680

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha