۲۸ تیر ۱۳۸۸، ۸:۲۳

جلد دوم "ایران‌شناسی" در اسپانیا منتشر شد

کتاب "ایران‌شناسی2" به اهتمام سیداحمد رضا خضری و پروفسور خوان مارتوس کسادا گردآوری و منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب "ایران‌شناسی2" که حاصل تلاش فکری شماری از برجسته‌ترین ایران‌شناسان اسپانیایی و ایرانی است به اهتمام سید احمد رضا خضری و پرفسور خوان مارتوس کسادا گردآوری و از سوی رایزنی فرهنگی و دانشگاه کمپلوتنسه مادرید منتشر شد.

کتاب "ایران‌شناسی 2" که به زبان اسپانیولی " IRANOLOGÍA II" نام دارد با هدف معرفی جایگاه ایران در تاریخ، فرهنگ و تمدن بشری در مادرید چاپ و منتشر شده است.
 
"ایران‌شناسی2" که مشتمل بر نوزده مقاله است با بررسی در حوزه‌های مهمی چون فلسفه، دین، تاریخ، سیاست، ادبیات و عرفان ایران، تاریخ و تلاش ایران در این حوزه‌ها را مورد واکاوی و بررسی قرار داده و از آنجا که برخی از مقاله‌های آن به بررسی مشترکات علمی و فرهنگی دو کشور پرداخته، زمینه مناسبی را برای انجام پژوهشهای تطبیقی در میراث علمی و تاریخی دو کشور فراهم کرده است.

انتشار مجموعه دوجلدی ایران‌شناسی افزون بر آنکه بسیاری از ایران‌شناسان اسپانیا را گرد هم آورده و پژوهشهای پراکنده آنان را سامان داده توانسته است گامی در راستای استوار کردن زیرساختها و مبانی ایران‌شناسی در اسپانیا بردارد و این مجموعه می‌تواند به عنوان یک مرجع علمی برای پژوهشگران، دانشجویان وعلاقمندان به فرهنگ، تمدن و تاریخ ایران مورد استفاده قرار گیرد.

کد خبر 914347

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha