۲۸ تیر ۱۳۸۸، ۱۵:۴۳

در جمع خبرنگاران عنوان شد:

تمام دستگاهها ملزم به اجرای مصوبات شورای توسعه فرهنگ قرآنی هستند

تمام دستگاهها ملزم به اجرای مصوبات شورای توسعه فرهنگ قرآنی هستند

دبیر شورای تخصصی توسعه فرهنگ قرآنی با تأکید بر اینکه مصوبات شورای توسعه فرهنگ قرآنی برای تمام دستگاهها لازم‌الاجرا است، گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان راهبر کلان مسائل فرهنگی، ساز و کار این شورا را تبیین می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام حمید محمدی دبیر شورای تخصصی توسعه فرهنگ قرآنی پیش از ظهر امروز در نشت خبری پیرامون تبیین منشور توسعه فرهنگ قرآنی و تشریح برنامه های شورا گفت: بحث منشور توسعه فرهنگ قرآنی از موضوعات حساسی است که نظام جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی ایران بر اساس آن شکل گرفته است.

محمدی افزود: به تعبیری که در مقدمه قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران نیز آمده است، ملت ایران بر اساس اعتقاد دیرینه به حکومت حق و عدل قرآن کریم قیام کرد، یعنی محور همه تلاشها و ایثارگریهای نظام قرآن بوده و هدف ملت نیز از انقلاب چیزی جز تحقق آرمانهای قرآنی نبوده است.

وی یادآور شد: شورای توسعه فرهنگ قرآنی دوم اردیبهشت امسال به تصویب رسید و به ابلاغ شده است .

دبیر شورای تخصصی توسعه فرهنگ قرآنی شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه همزمان با تصویب این منشور سه کمیسیون آغاز به کار کرده است، گفت: کمیسیون آموزشهای عمومی قرآن کریم به ریاست وزیر آموزش و پرورش، کمیسیون آموزشهای تخصصی و عالی قرآن کریم به ریاست وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و کمیسیون فعالیتهای تبلیغی و ترویجی قرآن کریم به ریاست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است .

وی گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان راهبر کلان مسائل فرهنگی این ساز و کار را تبیین می‌کند.

محمدی تأکید کرد: طبق ماده 9 منشور توسعه فرهنگ قرآنی مصوبات لازم‌الاجرا برای تمام دستگاهها هستند .

کد خبر 914921

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha