۲۸ تیر ۱۳۸۸، ۱۸:۰۴

رحیم پور ازغدی:

اختلافات شیعه و سنی باید به صورت عقلانی رفع شوند

اختلافات شیعه و سنی باید به صورت عقلانی رفع شوند

گرگان - خبرگزاری مهر: عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: اختلاف نظرها و تفاوتهای بین شیعه و سنی باید با مدیریت و به صورت عقلانی رفع شود.

به گزارش خبرنگار مهر در گرگان، حسن رحیم پور ازغدی عصر یکشنبه در سومین نشست کشوری شکوه تقریب در گرگان افزود: هدف اصلی دشمنان اسلام، ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی بود و باید این اختلافات را با عقلانیت برطرف کنیم.

وی اظهار داشت: مدارک مختلف وحدت در مقاطع تاریخی بین شیعه و سنی وحود دارد و خیلی ها خواستند مدارک و استنادات اختلاف را پیدا کنند تا به تفرقه بین شیعه و سنی دامن زنند.

وی خاطرنشان کرد: در محافل علمی شیعه و سنی، علماء بحث و تبادل نظر کنند و باید تفاوتها را مدیریت کنند و باید با گفتگوهای علمی اختلافات شناسایی شوند.

رحیم پورازغدی به برگزاری انتخابات اشاره و اضافه کرد: انتخابات نه قومیت و نه مذهب بود بلکه ما فرهنگ صحیح انتخابات نداریم که منجر به تنش شد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان داشت: در فرهنگ اسلامی، بهانه زیادی برای اختلاف وجود ندارد و باید فرهنگ صحیح برخورد بوجود آید، زیرا در صدر اسلام نیز اختلافات وجود داشت.

وی یادآورشد: دشمن 30 سال قصد ایجاد تفرقه دارد و و علما باید با حفظ وحدت جلوی تفرقه را بگیرند و مردم نیز با تبعیت از فرهنگ اسلامی فریب دشمنان را نخورند.

وی عنوان کرد: دعوی کنونی بین مردم نیست، زیرا مردم دعوایی با هم ندارند و گفتگوی علمی و دوستانه بین علما از راههای تداوم وحدت است و اختلافات باید مدیریت شود تا تبدیل به بحران نشود.

وی افزود: در شرایط کنونی باید برادری را حفظ کنیم و اختلاف نظرها به صورت علمی بررسی شود و در غیر این صورت دعوای مذهبی ایجاد می شود.

رحیم پور ازغدی بیان داشت: حضرت علی (ع) بزرگترین معلم وحدت است و برای وحدت در جامعه اسلامی سکوت کرد و تسلیم امر خدا شد.

عضو شورای انقلاب فرهنگی اظهار داشت: گفتگوی غیردشمنانه موجب وحدت اسلامی می شود و درمذهب شیعه و سنی شباهتهای زیادی وجود دارد که باید روی آن تاکید شود و تفاوتها با مدیریت درست شود.

کد خبر 914924

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha