۳۱ تیر ۱۳۸۸، ۱۰:۲۱

میازاکی با "پونیو روی صخره کنار دریا" به سینماهای آمریکا می‌آید

میازاکی با "پونیو روی صخره کنار دریا" به سینماهای آمریکا می‌آید

نسخه انگلیسی‌زبان انیمیشن سینمایی "پونیو روی صخره کنار دریا" به کارگردانی هایائو میازاکی به زودی در سینماهای آمریکای به نمایش عمومی درمی‌آید.

به گزارش خبرنگار مهر، فیلمساز تحسین‌شده ژاپنی که بسیاری او را والت دیسنی ژاپن می‌خوانند به زودی برای شرکت در نمایشگاه کامیک کان در سن دیه‌گو عازم آمریکا می‌شود و آخرین ساخته او هم چند هفته بعد در این کشور اکران خواهد شد. کیت بلنچت، مت دیمن، تینا فی و لیام نیسن در نسخه انگلیسی‌زبان "پونیو روی صخره کنار دریا" حرف زد‌ه‌اند.

"پونیو" بر اساس داستان "پری کوچک دریایی" هانس کریستین اندرسن داستان یک ماهی به نام پونیو است که دوست دارد تبدیل به انسان شود. این فیلم سال گذشته در ژاپن به نمایش درآمد و پائیز 2008 هم در جشنواره فیلم ونیز حضور داشت. "پونیو" ماه گذشته میلادی فیلم اختتامیه جشنواره لس آنجلس بود.

جان لسه‌تر خالق انیمیشن‌های موفق و تحسین‌شده "داستان اسباب‌بازی" و "زندگی یک حشره" در مقاله‌ای که در آستانه سفر میازاکی به آمریکا در روزنامه نیویورک تایمز منتشر شد درباره دنیای فیلمساز پیر ژاپنی گفته است: او لحظه‌های آرام را ارج می‌نهد. میازاکی یکی از اصیل‌ترین فیلمسازان این دوران است.

کارگردان "پونیو روی صخره کنار دریا" ظاهرا چندان علاقه‌ای به آمریکا ندارد و حتی وقتی سال 2003 فیلم "شهر اشباح" او نامزد دریافت اسکار بود و در نهایت هم اسکار بهترین انیمیشن را برد، در مراسم حضور نداشت. او قرار است تا چند روز دیگر برای دریافت یک جایزه افتخاری به دانشگاه بی اریا بیاید.

"پونیو روی صخره کنار دریا" جایزه بهترین آهنگساز را از جوایز فیلم آسیایی دریافت کرده و میازاکی هم نامزد جایزه بهترین کارگردان از این جوایز بود. این انیمیشن 100 دقیقه‌ای بیش از یک میلیارد ین در ژاپن فروخته و از 14 اوت به طور محدود در آمریکا اکران می‌شود.

کد خبر 916214

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha