۳۱ تیر ۱۳۸۸، ۱۵:۲۲

بی توجهی سازمان ملل به مردم عراق به بهانه کسری بودجه آمریکا

بی توجهی سازمان ملل به مردم عراق به بهانه کسری بودجه آمریکا

سازمان ملل متحد اعلام کرد به علت کسری بودجه آمریکا، مجبور به تعلیق کمکهای پزشکی به صدها نفر از پناهندگان بیمار عراقی در اردن شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد اعلام کرد که به طور موقت کمکهای پزشکی به 600 خانوار عراقی را متوقف کرده است.

بر اساس این گزارش، برخی از این خانواده ها از بیماریهای خطرناکی همچون سرطان و نارسایی های قلبی رنج می برند.

"دانا باجالی" سخنگوی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد در امان، خواستار کمک 48 میلیون دلاری برای کمک به پناهندگان عراقی شده است.

وی افزود : امیدوارم که کشورهای ارائه دهنده کمک به پناهندگان عراقی کمک کنند و این مسئولیت بزرگ را با یکدیگر تقسیم کنند.

اکنون در حالی که شش سال از آغاز جنگی بی نتیجه و غیر قابل توجیه در عراق می گذرد انتقادات و مخالفتها با چنین جنگی بیش از هر زمان دیگری اوج گرفته است. درعین حال آمریکا از روز آغاز حمله به عراق در بیستم مارس سال 2003 میلادی تا کنون متحمل خسارات شدید و تلفات سنگین انسانی شده است.

شش سال جنگ آمریکایی ها، علاوه بر اینکه دهها هزار شهروند عراقی را به کام مرگ فرستاده و آوارگی میلیونی برای عراقیها به ارمغان آورده، منجر به کشته شدن بیش از 4 هزار و 300 نظامی آمریکایی و زخمی شدن هزاران نفر از آنان شده است. طبق برآوردهای کنگره آمریکا، این جنگ از زمان آغاز تا بهار سال جاری میلادی بیش از 657 میلیارد دلار هزینه برای کاخ سفید داشته است.

کد خبر 916382

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha