۳ مرداد ۱۳۸۸، ۱۹:۰۰

میلی باند فاش کرد:

تلاش انگلیس برای برقراری رابطه با حزب الله لبنان

تلاش انگلیس برای برقراری رابطه با حزب الله لبنان

وزیر امور خارجه انگلیس اعلام کرد دولت این کشور در تلاش برای برقراری ارتباط با نمایندگان حزب الله لبنان بوده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، دولت انگلیس از تماسهای خود با نمایندگان حزب الله لبنان پرده برداشت.

"دیوید میلی باند" وزیر امور خارجه انگلیس در این باره گفت لندن سال گذشته تلاش کرده تماسهایی با نمایندگان منتخب حزب الله لبنان در پارلمان این کشور برقرار کند.

میلی باند با اشاره به اینکه این اقدام به دلیل قصد حزب الله برای پیوستن به دولت وحدت ملی لبنان صورت گرفته، تاکید کرد با این حال هیچ گفتگویی میان مقامهای لندن و "سید حسن نصرالله" دبیرکل حزب الله انجام نشده است. این در حالی است که هفته گذشته مقامهای آمریکا انتقاداتی را درباره تماس لندن با حزب الله متوجه دولت انگلیس کردند.

در همین حال وزیر امور خارجه انگلیس در دیدار با همتای سوری خود بدون اشاره به ادامه اشغال بخشهایی از خاک لبنان توسط رژیم صهیونیستی و با نادیده گرفتن حق مقاومت در برابر اشغالگری اعلام کرد در راستای قطعنامه 1701 شورای امنیت سازمان ملل متحد از خلع سلاح گروههای شبه نظامی لبنان حمایت می کند.

گفتنی است واشنگتن با این استدلال که هیچ تفاوتی میان شاخه سیاسی و نظامی یک جنبش وجود ندارد، تلاش انگلیس را برای تماس گرفتن با نمایندگان حزب الله، مورد انتقاد قرارداده است. دولت آمریکا، نام حزب الله لبنان را در فهرست گروههای تروریستی خود قرار داده است.

کد خبر 917931

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha