۴ مرداد ۱۳۸۸، ۱۲:۳۴

آشتی کمیسیون اروپا با مایکروسافت!

آشتی کمیسیون اروپا با مایکروسافت!

مایکروسافت درخواست بروکسل مبنی بر امکان استفاده کاربران ویندوز از سایر مرورگرها را پذیرفت و به این ترتیب سرانجام کمیسیون اروپا و غول نرم افزاری دنیا با هم آشتی کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، مایکروسافت در اطلاعیه اعلام کرد: "کاربران ویندوز از این پس به راحتی می توانند مرورگرهای رقیب را نصب کرده و در صورت عدم تمایل اینترنت اکسپلورر را از ویندوز خود حذف کنند."

در چند سال اخیر جنگ سختی میان مقامات بروکسل و مایکروسافت درگیر بود به طوری که تاکنون کمیسیون اروپا مایکروسافت را به جرم سوء استفاده از قدرت سلطه گری خود در بازار نرم افزار و عدم حمایت از شرکتهای نرم افزاری اروپایی متهم و به پرداخت 68/1 میلیارد یورو محکوم کرده بود.

در پی این آشتی از این پس اینترنت اکسپلورر بزرگترین بخش بسته سیستم عامل ویندوز نخواهد بود و کسانی که این سیستم عامل را خریداری می کنند در انتخاب مرورگر مورد نظر خود و نصب آن روی رایانه آزاد خواهند بود.

براساس گزارش وب نیوز، ژانویه گذشته کمیسیون اروپا مایکروسافت را به ایجاد موانعی برای رقابت سایر مرورگرهای ویندوز- پایه با اینترنت اکسپلورر متهم و خاطرنشان کرد که اجبار استفاده از اینترنت اکسپلورر در ویندوز به نوآوری آسیب می رساند و قدرت انتخاب مصرف کننده را کاهش می دهد.

در این راستا بروکسل از مایکروسافت خواست تا اطلاعاتی را در خصوص پردازش برنامه های سازگار با ویندوز در اختیار سایر شرکتهای نرم افزاری قرار دهد.

کد خبر 918328

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha