۱۲ مرداد ۱۳۸۸، ۱۵:۴۹

تشکری هاشمی :

4 قطار جدید مترو به گمرک رسیده است

4 قطار جدید مترو به گمرک رسیده است

معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه سری جدید قطارهای مترو تهران وارد گمرک شده اند گفت: به تازگی3 قطار برای خط 5 و یک قطار برای خطوط داخلی شهر تهران وارد گمرک شده است که امیدواریم با تامین به موقع اعتبارات هرچه سریعتر شاهد ورود و فعالیت این قطارها در خطوط باشیم.

به گزارش خبرگزاری مهر مهندس تشکری هاشمی صبح روز دوشنبه در حاشیه حضور مسئولان حوزه ترافیک در سامانه 1888 با بیان این مطلب اظهار کرد: برای ورود قطارهای جدید با مشکل تامین منابع مواجه هستیم اما در جلسه ای که با مسئولان وزارت کشور داشتیم قول های مساعدی برای تامین اعتبار مورد نیاز داده شد و به محض اینکه اعتبارات لازم تامین شود شاهد ترخیص قطارهای جدید مترو و ورود آن ها به خطوط خواهیم بود.

وی درمورد جزئیات جلسه ای که با مسئولان وزارت کشور برگزار شده  است گفت : در این جلسه هم در مورد یارانه های بلیت اتوبوس و مترو صحبت شد و هم در مورد بودجه های عمرانی حوزه حمل ونقل و ترافیک و قول های مساعدی داده شد که به سرعت در هر دو مورد پرداخت هایی صورت گیرد اما مشکل اصلی این است که در بخش یارانه ها آنچه به عنوان یارانه برای کل کشور در نظر گرفته شده است حتی جوابگوی نیاز شهر تهران نیست و کمتر از نیمی از یارانه های پایتخت را هم تامین نمی کند.

 
فقط یارانه های شهر تهران حدود  118میلیارد تومان می شود حال آنکه  دولت برای کل کشور کمتر از 90 میلیارد تومان  یارانه در نظر گرفته است.
هاشمی تشکری
معاون شهردار تهران خاطر نشان کرد : طبق برآوردهای صورت گرفته یارانه بلیت اتوبوس برمبنای سهم یک سومی دولت حدود 70 میلیارد تومان است و یارانه بلیت مترو نیز بر اساس مصوبه شورای شهر باید حدود 48 میلیارد تومان باشد که مجموعا یارانه های شهر تهران حدود  118میلیارد تومان می شود حال آنکه  برای کل کشور کمتر از 90 میلیارد تومان  یارانه در نظر گرفته شده است.

مهندس تشکری هاشمی در ادامه گفت : با مذاکراتی که اخیرا با مسئولین داشتیم مقرر شد وزارت کشور برای رفع این مشکل در متمم پیشنهادی خود موضوع افزایش بودجه در نظر گرفته شده برای یارانه ها را از مجلس شورای اسلامی تقاضا کند که امیدواریم این موضوع هرچه سریعتر محقق شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه وضع فروش نفت به گونه ای بوده که می توان به تحقق متمم های جدید امیدار بود ما هم امید داریم که این مساله مورد توجه قرار گیرد تا حمل ونقل عمومی به خاطر کمبود یارانه در هیچ یک از شهرهای کشور با مشکل مواجه نشود.

معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران افزود : در تلاشیم که سرفاصله حرکت قطارها در خط تهران - گلشهر را به 5 دقیقه کاهش دهیم که در این راستا تا پایان سال تعداد زیادی واگن و لوکومتیو به خط 5 وارد خواهد شد .

وی همچنین درمورد تشکیل ستاد مهر رمضان و آمادگی کامل ناوگان حمل ونقل عمومی برای خدمات رسانی به شهروندان همزمان با بازگشایی مدارس و ماه مبارک رمضان گفت: اولین جلسه ستاد مهر رمضان در 18 مرداد ماه برگزار می شود اما اقدامات لازم برای آمادگی کامل ناوگان از مدت ها پیش آغاز شده است چنانچه آماده سازی و تعمیرات اساسی اتوبوس ها و واگن های مترو، حل مشکلات جایگاه های سوخت CNG صورت گرفته است تا در روزهای نخست مهرماه و پیش از آن در ماه رمضان ناوگان حمل ونقل عمومی آمادگی کامل برای خدمات رسانی داشته باشند.

 
آماده سازی و تعمیرات اساسی اتوبوس ها و واگن های مترو و حل مشکلات جایگاه های سوخت CNG صورت گرفته است تا در روزهای نخست مهرماه و پیش از آن در ماه رمضان ناوگان حمل ونقل عمومی آمادگی کامل برای خدمات رسانی داشته باشند
 تشکری هاشمی
معاون شهردار تهران تصریح کرد: یکی از مباحثی که امسال نیز در ستاد مهر رمضان پیگیری می شود تغییر ساعات کاری ادارات و مراکز آموزشی در ماه رمضان و نیز در آغاز سال تحصیلی جدید است که از مهمترین موضوعات خواهد بود.

وی همچنین در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درمورد دوربین های نظارت تصویری گفت: 4 سال پیش حدود 70 دستگاه دوربین داشتیم که در حال حاضر تعداد این دوربین ها به بیش از 400 دستگاه رسیده است و خوشبختانه با همکاری راهنمایی و رانندگی توانسته ایم نظارت خوبی بر وضعیت ترافیک و شریان های شهر تهران داشته باشیم.

معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران افزود: نصب دوربین های ثبت تخلفات نیز از دیگر پروژه هایی است که نتایج بسیار خوبی در پی داشته و توانسته به شدت سبب کاهش سرعت خودرو و تصادفات شود چنانچه پس از نصب دوربین های ثبت تخلفات در چند بزرگراه شهر تعداد تصادفات منجر به فوت به صفر رسیده است .

مهندس تشکری هاشمی ادامه داد: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته تا پایان سال تمام بزرگراه های شهر تهران به دوربین های ثبت تخلفات مجهز خواهد شد.

وی همچنین در مورد توسعه خطوط اتوبوسرانی تندرو گفت: خطوط  4و5  brt نیز تا پایان سال در تهران احداث خواهند شد که این خطوط می توانند حجم بسیار زیادی از سفرهای شهری را تحت پوشش قرار داده و از ترافیک پایتخت بکاهند.

مهندس تشکری هاشمی در مرود میزان مراجعات حضوری و تماس های تلفنی در جلسه ارتباط مستقیم شهروندان با مدیران شهرداری گفت : امروز مجموعا 30 تن از شهروندان به صورت حضوری و 60 تن به صورت تلفنی مشکلات و مسائل خود را با مسئولان حوزه حمل ونقل و ترافیک در میان گذاشتند که به مشکلات و درخواست های آنها در کوتاه ترین زمان ممکن رسیدگی خواهد شد.

کد خبر 923248

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha