۱۴ مرداد ۱۳۸۸، ۱۹:۱۵

صدور مجوز موسسات قرآنی تک منظوره به بوشهر واگذار شد

صدور مجوز موسسات قرآنی تک منظوره به بوشهر واگذار شد

بوشهر - خبرگزاری مهر: کارشناس امور قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: صدور مجوز موسسات قرآنی تک منظوره از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کشورمان به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر واگذار شد.

ابراهیم کامران در گفتگو با خبرنگار مهر در بوشهر افزود: بنا به درخواستهای مکرر و پیگیریهای فراوان مبنی بر استانی شدن صدور مجوز موسسات قرآنی تک منظوره از تهران به استانها، پیرو ابلاغ وزارت متبوع به مدیرکل دفتر توسعه مشارکتهای فرهنگی و هنری این کار عملی شده است.

وی اظهار داشت: مراحل و سیر قانونی جدید صدور مجوزر موسسات قرآنی تک منظوره این است که پس از تکمیل پرونده و جوابیه استعلامات و اخذ تاییدیه از مرکز هماهنگی و توسعه و ترویج فعالیتهای قرآنی کشور، اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان بوشهر نسبت به صدور مجوز و پروانه فعالیت اقدام می کند.

کارشناس امور قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر با اشاره به کاهش مدت زمان صدور مجوز و تسهیل در انجام فعالیت موسسات با تفویض اختیار یاد شده گفت: موسسات قرآنی در شش حوزه شامل آموزش عمومی و تخصصی، پژوهشی، تبلیغ و ترویج، هنر، نشر مکتوب و الکترونیک و مشاوره قرآنی می توانند، فعالیت کنند که موسسات تک منظوره بنا به علاقمندی و توانمندی هیئت موسس یکی از این حوزه ها را برای فعالیت انتخاب می کنند.

کامران افزود: اکنون پنج موسسه قرآنی تک منظوره و 27 موسسه قرآنی چند منظوره در استان بوشهر به صورت فعال و نیمه فعال وجود دارد.

وی یادآور شد: هم اکنون در شهرستانهای بوشهر، دشتستان، دشتی، گناوه، دیلم و تنگستان فعالان قرآنی در قالب موسسه فعالیت می کنند و در شهرستانهای دیر، جم و کنگان نیز فعالان قرآنی شناسایی و در حال جذب آنها برای ساماندهی در قالب موسسات قرآنی هستیم.

کد خبر 923826

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha