۱۳ مرداد ۱۳۸۸، ۱۶:۳۵

10 محوطه مجموعه تخت فولاد اصفهان ساماندهی شد

10 محوطه مجموعه تخت فولاد اصفهان ساماندهی شد

اصفهان - خبرگزاری مهر: مدیر مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد شهرداری اصفهان با اشاره به بازسازی 10محوطه در مجموعه تخت فولاد گفت: تخت فولاد از شاخص ترین عناصر شهری با کاربری فرهنگی و مذهبی است که از قطبهای مهم مذهبی و تاریخی کشور و جهان تشیع است.

به گزارش خبرنگار مهر در اصفهان حسین حمیدی ظهر امروز در مراسم بهره برداری از طرحهای مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد افزود: این بهره برداری با هزینه ای بالغ بر 22 میلیارد ریال به انجام رسی و در حال حاضر نیز ساماندهی تکیه مادر شاهزاده، تکیه ریزی و بروجردی و گلستان شهدا در دست اقدام است.

وی ادامه داد: ساماندهی گالری فدک، تکیه مادر شاهزاده، محوطه سازی جنب بانو امین، فاز سوم باغ طوبی، تکیه ریزی بروجردی و محوطه پشت تکیه خوانساری از جمله مهمترین طرحهای ساماندهی این مجموعه پراهمیت است.

حمیدی افزود: شهرداری اصفهان در راستای احیا و آبادانی و حفظ داشته های ارزشمند این خاک مقدس و با هدف ایجاد بستر و فضایی مناسب برای فعالیتهای فرهنگی و تبدیل تخت فولاد بر فضایی پر تحرک وزنده حوزه وسیعی از فعالیتهای عمرانی وفرهنگی را اغاز نموده است.

مدیر مجموعه تاریخی ،فرهنگی و مذهبی تخت فولاد شهرداری اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: آرامستان تخت فولاد یکی از شاخصترین عناصر شهری با کاربری فرهنگی و مذهبی به شمار می رود که از قطبهای مهم مذهبی و تاریخی کشور و جهان تشیع است که از توانمندیهای بالایی برای ارتقای سطح فرهنگی واجتماعی شهر و منطقه برخوردار است.

تخت فولاد به واسطه وجود مزار و مرقد تعداد زیادی از بزرگان عرصه حکمت و فلسفه وعرفان علوم و معارف اسلامی، ادب وهنر که علاوه بر مراتب بالای فکری و علمی در حوزه معرفتی ومکارم اخلاقی سرامد هم عصران خود بوده اند از یک معنویت خاص برخوردار است که از دیر باز به عنوان خلوتی برای تزکیه تهذیب ونفس مورد توجه اهل معرفت بوده و از این رو پس از قبرستان بقیع در مدینه منوره و قبرستان وادی السلام در نجف اشرف شکوهمند ترین مزارهای جهان تشیع به شمار می آید.

کد خبر 923956

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha