۱۸ مرداد ۱۳۸۸، ۹:۰۷

آخرین تحولات پاکستان/

تایید کشته شدن محسود/ کشته شدن دو رهبر دیگر طالبان در درگیری جانشینی

تایید کشته شدن محسود/ کشته شدن دو رهبر دیگر طالبان در درگیری جانشینی

منابع طالبان پاکستان خبر کشته شدن رهبر خود در این کشور را تائید و از بروز اختلاف و درگیری های خونین میان رهبران شورشیان برای جانشینی محسود خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه نیشن، "حکیم الله محسود" و "ولی الرحمان محسود" از رهبران طالبان برای جانشینی بیت الله محسود با یکدیگر اختلاف پیدا کرده و افراد این دوچهره سرشناس به روی هم آتش گشوده اند که در نتیجه آن حکیم الله و ولی الرحمان نیز کشته شدند.

به نوشته این روزنامه، شنبه هفته گذشته بیت الله محسود برای شرکت در جلسه شورای مقامات تحریک طالبان در وزیرستان جنوبی شرکت کرده بود که با حمله جنگنده های بدون سرنشین آمریکا مواجه شد.

هرچند روز گذشته حکیم الله محسود خبر کشته شدن بیت الله را رد کرده بود اما اعضای تحریک طالبان از تلاش وی برای تصدی جایگاه بیت الله در روزهای گذشته خبر می دهند.  

به گفته اعضای تحریک طالبان پاکستان، عصر روزگذشته جلسه شورای مقامات ارشد طالبان تشکیل شده بود تا موضوع نامزدی حکیم الله را برای جانشینی بیت الله بررسی کنند که حامیان ولی الرحمان به سوی آنها آتش گشودند که در نتیجه آن حکیم الله کشته شد. البته در این میان حامیان حکیم الله نیز به سوی حمله کنندگان آتش گشودند که در نتیجه آن ولی الرحمان نیز کشته شد.

گفته می شود که حکیم الله مستقیما توسط ولی الرحمان کشته شده است.

بر اساس این گزارش، حکیم الله یکی از افراد با نفوذ در تحریک طالبان بود و رهبری شورشیان را در مناطق قبیله نشین خیبر، کورام و اوراکازی بر عهده داشت و همواره از او به عنوان جانشین بیت الله نام برده می شد.

کد خبر 926201

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha