۱۹ مرداد ۱۳۸۸، ۱۵:۵۵

اسداللهی:

لایحه اصلاح قانون تجارت با جدیت دنبال می‎شود

لایحه اصلاح قانون تجارت با جدیت دنبال می‎شود

مشهد - خبرگزاری مهر: عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس از پیگیری جدی این کمیسیون در راستای بررسی و تصویب لایحه اصلاح قانون تجارت در مجلس خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر در مشهد، غلامرضا اسداللهی ظهر دوشنبه در نشستی خبری در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به قدیمی بودن قانون تجارت که مصوب سال 1310 است، دولت چندی پیش لایحه‎ای را با عنوان لایحه اصلاح قانون تجارت به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد که با توجه به اهمیت لایحه، کمیسیون ویژه‎ای در مجلس برای بررسی این لایحه تشکیل شده است.

نماینده تربت‎جام و تایباد تصریح کرد: این کمیسیون ویژه متشکل از تعدادی از اعضای کمیسیون قضایی و حقوقی، کمیسیون اقتصاد و کمیسیون صنایع و معادن و مجلس است و نمایندگان این کمیسیون ویژه با جدیت در حال بررسی ابعاد مختلف این لایحه هستند.

اسداللهی افزود: البته برای بررسی کارشناسی‎تر این لایحه، کمیسیون ویژه از تعدادی از صاحبنظران و کارشناسان بخش خصوصی، اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و ... دعوت کرده است که این لایحه به ‎طور دقیق بررسی ‎شود.

وی خاطرنشان کرد: این لایحه دارای حدود 900 ماده است که اکنون بیش از 60 ماده آن در کمیسیون ویژه در حال بررسی است و این کمیسیون در طول هفته حداقل یک‎بار در جلسه‎ای به بررسی مواد این لایحه می‎پردازد.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با اشاره به تجارت الکترونیک و در عین حال قدیمی بودن قانون تجارت گفت: در حالی که دنیا به سمت تجارت الکترونیک روی آورده، قانون تجارت ما مصوب 1310 و بسیار قدیمی است؛ بنابراین لزوم اصلاح این قانون کاملا احساس می‎شود که خوشبختانه لایحه اصلاح قانون تجارت از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی تقدیم شده و نمایندگان مجلس با جدیت آن را دنبال می‎کنند.

اسداللهی تصریح کرد: این لایحه دارای مواد بسیار مهمی است که از آن جمله می‎توان به موادی که در مورد تجارت الکترونیک آمده است، اشاره کرد.

کد خبر 927307

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha