۲۸ مرداد ۱۳۸۸، ۱۴:۴۶

رئیسی خبر داد:

2 هزار و 400 مدرسه به مناسبت هفته دولت راه اندازی می شوند

2 هزار و 400 مدرسه به مناسبت هفته دولت راه اندازی می شوند

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: پیش بینی می کنیم در هفته دولت و همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید 2400 مدرسه آماده راه اندازی و افتتاح شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر، مرتضی رئیسی در نشست خبری که پیش از ظهر چهارشنبه در مجمع خیرین مدرسه ساز برگزار شد، با اعلام این خبر افزود: بیشترین تعداد از این مدارس در تهران و سپس در خوزستان و خرسان رضوی خواهند بود.

وی  درباره پروژه های عمرانی وزارت آموزش و پرورش در سالجاری نیز اظهار کرد: در سال 1388، 4 هزار و 200 پروژه در قالب 21 هزار و 800 کلاس درس در زیر بنایی به مساحت 3.8 میلیون متر مربع احداث خواهد شد به شرط اینکه همه اعتبارات تخصیص یابد.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه اعتبارات عمرانی ملی و استانی  آموزش و پرورش در سال جاری بالغ بر یک هزار و 200 میلیارد تومان خواهد بود، گفت: همچنین تعهد خیرین مدرسه ساز در سالجاری بالغ بر 733 میلیارد تومان می باشد که تاکنون 40 درصد از آن محقق شده است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس تصریح کرد: 15 درصد از این پروژه ها یعنی 500 مدرسه مشارکتی بین دولت و مردم ساخته می شود که شامل 2 هزار و 360 کلاس درس و 400 هزار مترمربع زمین خواهد بود.

رئیسی درباره علت عدم اختصاص بودجه دولت در پروژه های مشارکتی و مردمی گفت: علی رغم اینکه کمک خیرین به بیش از 40 برابر نسبت به اولین جشنواره خیرین مدرسه ساز رسیده ، اما ردیف مقابل دولتی آن ضعیف شده است. 

دولت نهم 18 هزار مدرسه ساخت

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه از ابتدای سال 1384 تا اول مهر 1388، 18 هزار مدرسه در قالب 82 هزار کلاس درس در زیربنای 12.5 میلیون متر مربع بنا شده است، ادامه داد: 25 درصد از فضاهای آموزشی کل کشور در دولت نهم احداث شده اند.

رئیسی علت این افزایش ساخت مدرسه را اعتبارات بالای دولتی عنوان کرد و افزود: در دولتهای قبل نیز مدارس زیادی ساخته شده بود ولی در طول 4 سال گذشته به واسطه افزایش بودجه از سوی دولت و مجلس ساخت مدرسه روند افزایشی داشت.

کد خبر 932600

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha