۳۰ مرداد ۱۳۸۸، ۱۳:۰۹

دستور هفتگی مجلس/

بررسی اصلاحات قانون خدمت وظیفه/ 6طرح ولایحه مرجوع از شورای‌نگهبان

بررسی اصلاحات قانون خدمت وظیفه/ 6طرح ولایحه مرجوع از شورای‌نگهبان

مجلس شورای اسلامی در آغاز به کار خود در هفته پیش رو ادامه اصلاحات در قانون خدمت وظیفه عمومی را پی می گیرد و سپس به 6طرح و لایحه بازگشت داده شده از شورای نگهبان رسیگی خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر ، مجلس در هفته آینده در روزهای یکشنبه ، سه شنبه و چهارشنبه تشکیل جلسه خواهد داد .

بنا بر این گزارش دستور کار مجلس در این هفته به ترتیب بدین شرح است :

- ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مورد طرح مودی از قانون خدمت وظیفه عمومی مصوب 1363.7.29. ( یک فوریت این طرح در جلسه علنی مورخ 1387.7.17 به تصویب رسید)

- گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه حمایت از حقوق مصرف کنندگان.( اعاده شده از شورای نگهبان)

- گزارش کمیسیون کشاورزی ، آب و منابع طبیعی در مورد لایحه تمدید مهلت اجرا تبصره (2) ماده (33) اصلاحی قانون حفاظت و بهره برداری از جنگلها و مراتع کشور - مصوب 1386. (اعاده شده از شورای نگهبان)

- گزارش کمیسیون عمران در مورد لایحه صلاح ماده (19) قانون نوسازی و عمران شهری مصوب 1347. (اعاده شده از شورای نگهبان)

- گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی در مورد لایحه موافقتنامه استرداد مجرمان بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری هند. (اعاده شده از شورای نگهبان)

- گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی در مورد لایحه موافقتنامه معاضدت حقوقی دو جانبه در امور کیفری بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری هند (اعاده شده از شورای نگهبان)

- گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در مورد لایحه الحاق یک تبصره به ماده (177) تنفیذی قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران موضوع ماده (129) قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مصوب 1383.(اعاده شده از شورای نگهبان)

- گزارش کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مورد طرح اصلاح قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری مصوب 1362. (یک فوریت این طرح در جلسه علنی مورخ 1387.12.14 به تصویب رسید).

- گزارش کمیسیون ویژه بررسی طرح تحولات اقتصادی دولت در مورد لایحه هدفمند کردن یارانه ها. یک فوریت این لایحه در جلسه علنی مورخ 1387.10.10 به تصویب رسید).

- گزارش کمیسیون فرهنگی مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص مصطفی کواکبیان از عملکرد سازمان تربیت بدنی کشور.

- گزارش کمیسیون اقتصادی مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص عده ای از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از عملکرد نظام بانکی.

به گزارش مهر، انتخاب یک نفر از اعضا کمیسیون اقتصادی به عنوان ناظر بر اقدامات سازمان امور مالیاتی در اجرا ماده (37) قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب 1387.2.7 کمیسیون اقتصادی نیز در دستور کار برنامه های این هفته صحن علنی مجلس است .

 گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات پیرامون چگونگی اجرا بند (هـ) ماده واحده قانون بودجه سال 1387 کل کشور (در اجرای ماده 233 آئین نامه داخلی مجلس) وگزارش پایانی کمیسیون ویژه بررسی طرح تحول اقتصادی دولت پیرامون لایحه هدفمند کردن یارانه ها از دیگر دستور کارهای مجلس در هفته پیش رو است .

کد خبر 932785

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha