۲ شهریور ۱۳۸۸، ۱۴:۲۰

خشکسالی در اصفهان 48 هزار اصله درخت را به کام مرگ کشاند

خشکسالی در اصفهان 48 هزار اصله درخت را به کام مرگ کشاند

اصفهان - خبرگزاری مهر:‌ جانشین ستاد سفر شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه خشکسالی خسارات زیادی به اصفهان وارد کرده است، گفت: ‌در این راستا به درختان سطح شهر اصفهان نیز آسیب فراوانی وارد شده چنانچه 48 هزار اصله درخت در اصفهان خشکیده و در حال مرگ است.

به گزارش خبرنگار مهر در اصفهان، منصور باقرصاد ظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: خشکی زاینده رود در نهایت سبب شد تا بسیاری از عناصر دیگر در اصفهان نیز دستخوش این امر قرار گیرند، چنانچه اکنون کشاورزی،‌ اقتصاد، تولید و بسیاری دیگر از عوامل در اصفهان در این عرصه زیان دیده‌اند.

وی ادامه داد: به طور مثال عرصه گردشگری اصفهان امسال در مقایسه با سال گذشته و سال‌های مشابه پیش از خود با کاهش 30 درصدی سفرهای تابستانی روبرو شد که این موضوع علاوه بر کمپینگ‌های شهرداری در هتل‌ها و مهمانپذیرهای سطح شهر اصفهان نیز نمایان است.

باقرصاد یکی از عواملی را که سبب ماندگاری گردشگران داخلی و خارجی در اصفهان می‌شود را موضوع زاینده رود و جاری بودن آب در آن دانست و گفت: این اصل یکی از عناصر مهم گردشگری در اصفهان به شمار می رود که اکنون با بحران مواجه شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان تصریح کرد: قطعا کاهش جذب گردشگران داخلی و خارجی در اصفهان خود نقش موثری در اقتصاد این استان ایفاء می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در بحث خشکسالی به باغات و محصولات کشاورزی استان نیز خسارات بسیار زیادی وارد کرده اظهار داشت: در این عرصه شهر اصفهان مصون نمانده، ‌چنانچه تا کنون نزدیک به 48 هزار اصله درخت در سطح شهر اصفهان در خطر مرگ قرار گرفته و خشک شده‌اند.

باقرصاد همچنین یادآورد شد: تا کنون نزدیک به 10 هزار اصله درخت نیز به سبب خشکسالی‌، سال‌های گذشته قطع شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان در ادامه با اشاره به اینکه نزدیک به چهار هزار هکتار فضای سبز در اصفهان وجود دارد به نقش موثر درختان در کاهش آلودگی هوای شهر اصفهان نیز اشاره کرد و گفت: روزانه به طور متوسط این درختان نزدیک به سه هزار و 600تن گاز co2 را به خود جذب و نزدیک به 44 تن از گرد و غبار موجود در هوای شهر را نیز جذب می‌نمایند.

باقرصاد در ادامه بخشی از خسارات وارد شده بر درختان را ناشی از خشکسالی سال 1379 دانست و تصریح کرد:‌ قطعا آثار خشک‌سالی دو سال اخیر نیز طی سال‌های آینده تاثیرات بیشتری بر درختان خواهد گذاشت.

کد خبر 935135

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha